اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور آب شهرستان همدان خبر داد

شناسایی 1190 حلقه چاه غیرمجاز در همدان

مدیر امور آب شهرستان همدان با اشاره به شناسایی یک‌هزار و 190 حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه، ‌گفت: از این تعداد 710 مورد فاقد پروانه بوده و 480 مورد غیرمجاز هستند.

شناسایی 1190 حلقه چاه غیرمجاز در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد رضی ظهر امروز در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، با بیان اینکه چاه‌های غیر مجاز به دو صورت توافقی و یا با حکم قضایی مسدود می‌شوند، اظهار کرد: تأمین آب شرب روستایی در اولویت کار‌هاست و طبق دستور وزیر با تقاضا‌ها در این خصوص باید سه روزه مساعدت شود.

وی با اشاره به هزینه‌های کارشناسی و آزمایش‌ها،‌ گفت: اکنون کارشناسی‌ها بسیار پیچیده انجام می‌شود و برمبنای وضع موجود باید کارشناسی‌ها صورت گیرد.

مدیر امور آب شهرستان همدان با بیان اینکه البته کارشناسی‌ها قطعی نیست و متقاضی با آگاهی از این موضوع درخواست کارشناسی ارائه می‌دهد، بیان کرد: سال گذشته در شهر همدان 108 حلقه چاه مسدود شد که از این تعداد 62 مورد مربوط به قبل بود و امسال تاکنون 69 حلقه چاه مسدود شده است.

وی مجموع چاه‌های مسدود شده را 319 حلقه چاه دانست و افزود: از این تعداد 16 میلیون و 512 هزار و 831 مترمکعب آب صرفه‌جویی شده و عمق این چاه‌ها 7 هزار و 167 متر بوده است.

رضی با بیان اینکه تعهد انسداد چاه در سال جاری 31 مورد بوده است، ‌تصریح کرد: از 69 حلقه چاه مسدود شده در سال جاری 15 مورد توافقی مسدود شده است.

وی تعداد چاه‌های مسدود شده در کل استان را یک‌هزار و 836 مورد دانست و ادامه داد: شهرستان‌های رزن و کبودراهنگ در این خصوص بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر امور آب شهرستان همدان با اشاره به شناسایی یک‎هزار و 190 حلقه چاه غیرمجاز و فاقد پروانه، ‌اظهار کرد: از این تعداد 710 مورد فاقد پروانه و 480 مورد غیرمجاز هستند که از تعداد چاه‌های غیر مجاز 319 حلقه چاه مسدود شده و 160 حلقه چاه باقیمانده که حدود 100 مورد از آنها کم عمق است.

وی جلوگیری از اضافه برداشت از چاه‌ها را یکی از امور در دستور کار برشمرد و گفت: از ابتدای امسال 44 مورد چاه با اضافه برداشت شناسایی و برخورد صورت گرفته که طی هفته گذشته نیز دو مورد شناسایی داشتیم.

رضی با اشاره به حجم آب صرفه‌جویی شده از انسداد،‌ نصب کنتور و جلوگیری از برداشت غیر مجاز، بیان کرد: در مجموع 17 میلیون متر مکعب آب در سال جاری صرفه‌جویی شده است.

وی با بیان اینکه تعهد ما در سال جاری در نصب کنتور هوشمند 75 مورد بوده است، افزود: تاکنون 90 مورد نصب کنتور هوشمند داشته‌ایم که 120 درصد پیشرفت داشته است.

مدیر امور آب شهرستان همدان با بیان اینکه طی دو هفته گذشته در مجموع هفت کنتور نصب شده است؛ تصریح کرد: در شهرستان همدان 339 مورد نصب کنتور صورت گرفته که دشت همدان ـ بهار با 430 نصب کنتور هوشمند تا کنون رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/89039/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول