اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور:

جایگاه پزشکی قانونی ایران در جهان/ کار در پزشک قانونی با علم و هنر توأم است

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه پزشک قانونی ایران در جهان جایگاه بسزایی دارد، گفت: مسئولان اذعان دارند که کار در پزشک قانونی علمی و هنرمندانه است و این رشته «ناقص‌الخلقه» نیست.

جایگاه پزشکی قانونی ایران در جهان/ کار در پزشک قانونی با علم و هنر توأم است

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، احمد شجاعی در پنجمین کنگره سالیانه بین‌المللی پزشکان قانونی، اظهار داشت: ارسال بیش از 350 مقاله علمی به دبیرخانه این کنگره نشان می‌دهد توفیقات زیادی توسط همکارانمان در این زمینه حاصل شده است. 

وی از دکتر توفیقی به عنوان بنیانگذار پزشک قانونی نوین در کشور یاد کرد و گفت: اگر ما اقدامی انجام دهیم بر حسب وظیفه دفاع و حمایت از فعالیت‌های گذشته این بزرگوار است که زحماتش به هدر نرود. همچنین حرمت پیشکسوتان به همه ما واجب است مخصوصاً برای پیشکسوتانی که نقش کلیدی دارند. 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور ضمن ابراز خرسندی از اینکه رشته پزشکی قانونی در جهت علمی رشد و ترقی داشته است، افزود: هر چه سطح علمی این رشته افزایش یابد منزلت رشته بیشتر شده و موفقیت‌های بیشتری حاصل می‌شود.

شجاعی اضافه کرد: باید مسائل علمی دنیا را در زمینه پزشکی قانونی دنبال کنیم و بتوانیم از پیشرفت‌های این رشته بهره‌مند شویم چرا که امروزه تکنولوژی با رشته‌های تخصصی و علمی گره خورده و همه تلاش می‌کنند از این ابزار در جهت تشخیص و درمان استفاده کنند ما نیز در پزشکی قانونی نباید از این قافله عقب بمانیم.

وی اضافه کرد: پزشکی قانونی ایران جایگاه بسزایی در دنیا داشته و کار کردن در این رشته هنر خاصی را می‌طلبد چرا که افرادی به این سازمان مراجعه می‌کنند عمدتاً آسیب‌دیده‌اند و همه در روحیه بدی به سر می‌برند لذا باید با روحیه ویژه با مراجعه‌کننده‌ها صحبت کرد همچنین ماهیت این رشته دقت زیادی می‌طلبد. 

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور اضافه کرد: اگر پزشک قانونی اشتباه تشخیص دهد که فردی محجور نبوده میلیاردها تومان در یک کار ممکن است جابه‌جا شود، گفت: این مسأله نشان می‌دهد که رشته پزشک قانونی بسیار دقت می‌طلبد و باید توجه داشته باشیم که همه ما فردا باید پاسخگو باشیم.

شجاعی اضافه کرد: وقتی اهمیت رشته پزشک قانونی را برای مسئولین تشریح می‌کنیم آنها می‌پذیرند حتی زمانی که مقامات را به سازمان دعوت کرده و از نزدیک با روند کار پزشک قانونی آشنا می‌کنیم می‌بینند که ما چه کار علمی و هنرمندانه‌ای انجام می‌دهیم. 

وی تصریح کرد: آنها به کار علمی و هنرمندانه پزشکان قانونی اذعان داشته و آنها را متقلب و رشته‌شان را ناقص‌الخلقه نمی‌دانند. همچنین این رشته اهمیت خاصی داشته چرا که در دو بُعد حقوقی و پزشکی فعال است و نتایج آن بسیار حائز اهمیت است.

شجاعی همچنین در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص هتاکی به پزشکان قانونی از سوی یکی از مسئولان وزارت بهداشت، گفت: این مسئله متقابل بوده و باید دید چه گفته شده است که آنها واکنش نشان دادند، حتما اتفاقی افتاده که چنین موضوعی رخ داده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول