اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

باهدف ترویج فرهنگ سلامت و نشاط

دانشگاه فردوسی به پویش ملی «سه‌شنبه‌ها بدون خودرو» پیوست

رئیس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی گفت: دانشگاه فردوسی باهدف ترویج فرهنگ سلامت و نشاط همراه با کاهش استفاده از خودروهای تک‌سرنشین در مشهد به پویش ملی «سه‌شنبه‌ها بدون خودرو» پیوست.

دانشگاه فردوسی به پویش ملی «سه‌شنبه‌ها بدون خودرو» پیوست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حمیدرضا طاهری عصر امروز در حاشیه افتتاح پیوستن دانشگاه فردوسی به پویش ملی «سه‌شنبه‌ها بدون خودرو» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس با تأکید بر اینکه مشهد نیز در روزهای اخیر با میزان بالای آلودگی هوا روبه‌رو بوده اظهار داشت: دانشگاه فردوسی با برخورداری از 27 هزار دانشجو، عضو هیأت علمی و کارمند تلاش می‌کند با پیوستن به این پویش ملی، در راستای کاهش میزان استفاده از خودروهای تک‌سرنشین فرهنگ‌سازی کند.

وی با تأکید بر اینکه ورزش در دانشگاه فردوسی نهادینه‌شده است یادآور شد: دانشگاه فردوسی که جزو سه دانشگاه برتر ایران است، باهدف ترویج فرهنگ سلامت و نشاط همراه با کاهش استفاده از خودروهای تک‌سرنشین در مشهد به پویش ملی «سه‌شنبه‌ها بدون خودرو» پیوست.

رئیس دانشکده تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشگاه فردوسی افزود: این امر با همکاری کارگروه ورزش شورای شهر صورت گرفت و بر اساس جلسات انجام‌شده میان اعضای این کارگروه و شهرداری مشهد، قرار شد تا شهرداری 60 کیلومتر به فضای دوچرخه‌سواری در این شهر اضافه کند.

طاهری بیان کرد: دانشگاه فردوسی تا قبل از پیوستن به این پویش آمادگی خود را اعلام نموده بود اما به علت نبود زیرساخت‌های مناسب در مشهد برای دوچرخه‌سواری، این امر امروز محقق شد.

وی نقش دانشگاه فردوسی در ترویج فرهنگ‌سازی این پویش را بسیار تأثیرگذار برشمرد و اضافه کرد: با توجه به تحصیل یک هزار و 400 دانشجوی خارجی در دانشگاه فردوسی، قصد داریم پیوستن به  یکی دیگر از پویش‌های ملی را با حضور دانشجویان خارجی این دانشگاه در چند ماه آینده برنامه‌ریزی و اجرا کنیم.

انتهای پیام/3268/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول