اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری همدان

کارگروه طرح «تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی» تشکیل شد

به همت معاونت فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری، کارگروه طرح «تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی» تشکیل شد.

کارگروه طرح «تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی» تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، پیش از ظهر امروز کارگروه طرح «تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی» در محل معاونت اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان تشکیل شد و در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده درباره ابلاغیه و تأکیدات مقام معظم رهبری در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی ارائه شد.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان اظهارکرد: براساس طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، شهرداری‌های کلان شهرهای کشور موظف هستند در سه بخش پاک‌سازی کامل معابر اصلی از تکدی‌گری آشکار و پنهان(دستفروشی)، پاک‌سازی ترمینال‌های مسافربری از دستفروشان و افزایش مراکز نگهداری و اسکان موقت کارتن خواب‌ها اقدام کنند.

محمد قدیمی ریشه‌یابی و راه حل موارد مذکور را مستلزم برنامه‌ریزی و اقدامات هماهنگ ملی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌ها و مشارکت مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در این سه بخش، ضروری است.

قدیمی تکدی‌گری در جامعه را یکی معضلات اصلی شهر دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تکدی‌گری پیامدهای ناخوشایندی برای مسافران و گردشگران دارد، باید با پیش‌بینی مکانی مناسب، آنها را ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: امروز ساماندهی متکدیان نیازمند تدابیر مدیریت شهری است، زیرا این مسئله امروز امنیت اجتماعی را نیز تحت‌ تأثیر قرار داده است.

معاون اجتماعی، فرهنگی و گردشگری شهرداری همدان یادآور شد: برای بررسی و ارائه راهکارهای اجتماعی، طی روزهای آینده نشستی با حضور دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه برگزار خواهد شد و ضمن کنکاش این مسئله، راهکارهای عملی جلوگیری از این معضل اجتماعی به کارگرفته می‌شود تا از آسیب‌های ناشی از آن جلوگیری شود.

وی یادآور شد: در راستای آگاه‌سازی جامعه از معضلات اجتماعی باید شهروندان مطلع شوند که رسانه‌ها در این زمینه نقش فراوانی خواهند داشت.

اعضای این کارگروه در ادامه این نشست، پیش‌نویس طرح تقسیم کار ملی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی را تصویب کردند و مقرر شد درباره جزئیات آن، در جلسات آتی با سایر دستگاه‌های مسئول تصمیم‌گیری کنند.

همچنین در این نشست تأکید شد غیر از آسیب‌های مطرح شده در جلسه امروز، سایر آسیب‌های اجتماعی نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته شود تا با همکاری با دستگاه‌های متولی، موضوعات مورد توجه اساسی‌ قرار گیرد.

انتهای پیام/89003/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول