اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن گردشگری ورزشی خبر داد

میزبانی نوشهر از کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی

رئیس انجمن گردشگری ورزشی گفت: نوشهر از کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی میزبانی می‌کند.

میزبانی نوشهر از کنفرانس جهانی گردشگری ورزشی

به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، رضا خوش‌سرور امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ورزش «داژبال» یک ورزش سنتی و بومی است که از سال‌های بسیار دور در ایران به عنوان ورزش خانوادگی مورد توجه قرار گرفت، اظهار کرد: این ورزش کم‌کم گسترش یافت و ریشه این ورزش از مازندران است و از دوره‌های بسیار دور وجود داشته است.

وی با بیان اینکه این ورزش در استان‌ها و اقوام مختلف داخلی به اسم‌های مختلفی شناخته می‌شود که مهم‌ترین نام آن «وسطی» است، افزود: این ورزش جزو ورزش‌های محلی ما بود ولی در سال 2011 فدراسیون جهانی ان در آمریکا تأسیس شد و در همان سال فدراسیون آسیا در کشور فیلیپین مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در سال 2013 نیز انجمن‌ جهانی داژبال در بریتانیا تشکیل شد و در نهایت در سال 2016 فدراسیون غرب آسیا با محوریت ایران تأسیس شد.

نائب رئیس فدراسیون داژبال خاطرنشان کرد: ورزش «داژبال» از سال 2011 به سرعت در سطوح بین‌المللی بسط و گسترش یافت و این ورزش به عنوان مسابقات رسمی پلیس‌های جهان شد.

این مسؤول ادامه داد: نخستین دوره مسابقات آسیایی در کشور فیلیپین برگزار شد و دومین دوره آن در ملبورن استرالیا انجام شد و نخستین دوره مسابقات جهانی داژبال هم در آمریکا و امسال نیز در منچستر انگلیس برگزار شد.

خوش‌سرور با اشاره به اینکه رشته‌های ورزشی بومی و محلی داریم که ایران مهد آن بوده است ولی در دیگر کشورها صاحب فدراسیون شدند و به نام آنها تمام شد، تصریح کرد: نمونه بارز آن ورزش کشتی «شالی» الان به نام کشتی «آلیش» در قزاقستان، رشته «کبدی» یا همان «زو» در هند و «هفت سنگ» در کره‌جنوبی است اما در داژبال به دنبال برگرداندن نام این ورزش به ایران هستیم.

وی با بیان اینکه اکنون در شهرستان نوشهر به دنبال معرفی و گسترش این ورزش مفرح هستیم، خاطرنشان کرد: تمامی رده‌های سنی از نونهالان تا پیشکسوتان می‌‌توانند در این ورزش مشارکت داشته باشند و مسابقات برگزار کنند.

رئیس انجمن گردشگری ورزشی اظهار کرد: شهرستان نوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه گردشگری ورزشی است و به همین خاطر به دنبال آن هستیم تا کنفرانس‌ها و سمینارهای بین‌المللی را در سطوح آسیایی و جهانی در این شهرستان برگزار کنیم چون این بستر و موقعیت گردشگری و ساحلی در نوشهر وجود دارد.

این مسؤول تأکید کرد: دیدگاه مثبت شهردار نوشهر به این ورزش و همکاری در این بخش در ایجاد بسترهای لازم برای توسعه داژبال در نوشهر بسیار ستودنی است و ما در آینده‌ای نزدیک تقاضای خود را به شهرداری و شورای شهر اعلام می‌کنیم تا پس از تصویب در شورای شهر به برنامه‌های خود در نوشهر جامه عمل بپوشانیم.

خوش‌سرور با بیان اینکه از نظر فضای فیزیکی نیز مشکلی وجود ندارد سعی داریم تا دبیرخانه داژبال را در این شهرستان دایر کنیم، اظهار کرد: از ظرفیت‌های بسیار خوب نوشهر در راستای گردشگری ورزشی استفاد خواهیم کرد و با توجه به اینکه در گردشگری ورزشی فرهنگ‌سازی کردیم امیدواریم بتوانیم در جهت حفظ و حراست از محیط‌زیست گامی برداریم

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار مسابقات داژبال ساحلی را در نوشهر برگزار می‌کنیم و به دنبال آن مسابقات «داژبال» شهرداری‌های شهرهای ساحلی کشور برگزار می‌شود.

رئیس انجمن گردشگری ورزشی با اشاره به اینکه آموزش راهنمایان گردشگری ورزشی را در دست اقدام داریم که سبب اشتغال می‌شود، گفت: باید جذب مسافران و گردشگران خارجی را بالا ببریم و این به روند ارزآوری به کشور کمک بسیار زیادی می‌کند.

انتهای پیام/86019/ن40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول