اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان مطرح کرد

تکذیب خبر منتشر شده در فضای مجازی/ ترک سی‌وسه‌پل مربوط به آسفالت روی پل است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ضمن تکذیب خبر ترک برداشتن سی‌وسه‌پل گفت: این ترک مربوط به چندین سال گذشته است و تنها بر روی آسفالت این پل به وجود آمده است.

تکذیب خبر منتشر شده در فضای مجازی/ ترک سی‌وسه‌پل مربوط به آسفالت روی پل است

فریدون اللهیاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان ضمن تکذیب خبر ترک برداشتن سی‌وسه‌پل اظهارکرد: این ترک مربوط به چندین سال گذشته است و تنها بر روی آسفالت این پل به وجود آمده است.

وی افزود: ترک‌هایی که بر روی آسفالت به وجود آمده درزهای انبساط و انقباض پل است که بسته به شرایط آب و هوا و فصلی تغییر می‌کند، همان‌طور که روی پل‌های تازه ساخته شده هم دیده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: سی‌وسه‌پل در دهه 50 شمسی به صورت کامل مرمت شده و یک دال بتنی بزرگ کف پل ایجاد شده است تا عبور خودرو و رفت‌وآمد روی دال بتنی صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: در فواصل این دال بتنی درزهای انبساط با ورق گالوانیزه و تیر پیش‌بینی شده که شکافته شدن آسفالت در این قسمت‌ها از گذشته بوده که این امر طبیعی است و شایعات اخیر نیز کاملاً غلط است.

اللهیاری عنوان داشت: ترک دیگری روی جداره پل وجود دارد که مربوط به سال‌ها پیش و غیرفعال است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان مرتباً در حال پایش و شاهدگذاری این پل است.

*رطوبت مورد نیاز پایه‌های پل در خاک تأمین می‌شود

وی با اشاره به وابستگی نوع مصالح و سازه‌های به کار برده شده سی‌وسه‌پل به آب رودخانه اذعان کرد: در اینکه پایه‌ها و سازه‌های پل‌های تاریخی اصفهان سازه‌های آبی هستند شکی نیست اما فعلاً به دلیل قرار گرفتن پایه‌های سی‌وسه‌پل در عمق خاک، رطوبت مورد نیاز پایه‌ها تأمین خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: ممکن است در خشکسالی‌های بلندمدت به دلیل عدم جاری بودن آب به پایه‌های پل‌های تاریخی آسیب وارد شود اما باز و بسته شدن آب از این مشکل جلوگیری می‌کند.

به گزارش فارس، خبر جعلی ترک برداشتن پل الله‌وردی خان یا همان سی‌وسه پل مدت زیادی است که در رسانه‌ها مطرح و در چند روز اخیر با انتشار تصویری از ترک رویه آسفالت این پل در فضای مجازی شدت گرفت.

انتهای پیام/63056/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول