اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان خبر داد

کمک یک‌میلیارد و 250 میلیون تومانی مردم همدان به موکب‌ها

استاندار همدان از کمک یک‌میلیارد و 250 میلیون تومانی مردم همدان به موکب‌های همدانی در عراق خبر داد و گفت: روزانه 75 هزار وعده غذایی و 50 هزار قرص نان نیز در موکب‌های همدانی در عراق توزیع می‌شود.

کمک یک‌میلیارد و 250 میلیون تومانی مردم همدان به موکب‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمدناصر نیکبخت ظهر امروز در جلسه استانی ستاد اربعین، با بیان اینکه مردم مومن، متدین و همیشه در صحنه همدان شایسته تقدیر هستند، اظهار کرد: یک‌میلیارد و 250 میلیون تومان تنها کمک‌های مردمی بوده که مردم استان همدان در خدمت‌رسانی به زائران حسینی در کربلا هزینه کرده‌اند.

وی به برپایی 36 ایستگاه صلواتی اشاره کرد و گفت: از این تعداد 28 ایستگاه صلواتی در استان همدان و هشت موکب در عراق به زائران خدمات ارائه می‌کنند.

استاندار همدان بیان کرد: در موکب‌های همدانی حاضر در عراق روزانه 75 هزار وعده غذایی و 50 هزار قرص نان به زائران حسینی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به پیش‌بینی 97 مکان برای اسکان اضطراری زائران در استان همدان، افزود: در صورتی که سایر استان‌ها نیز در بحث میزبانی از زائران اربعین حسینی همچون استان همدان کار کرده باشند مشکلی نخواهد بود که البته بعید می‌دانم این طور کار کرده باشند.

نیکبخت ورود مردم همدان در مسائل دینی، ‌عقیدتی و مذهبی را خودجوش دانست و تصریح کرد: باید افتخار کنتیم که خدمتگزار این مردم هستیم،‌ مردم کار خود را در این مسئله مهم انجام داده‌اند و اکنون ما باید امتحان پس دهیم و برای خدمتگزاری به زائران اربعین تدابیر لازم را بیندیشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته در بحث اربعین و میزبانی از زائران استان همدان خوب عمل کرد، ادامه داد: امسال با تجربه کسب شده از سال گذشته بهتر عمل می‌کنیم و تمام دستگاه‌های اجرایی استان فعالیت‌های خوبی داشته‌اند که قابل تقدیر است.

استاندار همدان با تسلیت به خانواده‌های زائران سانحه دیده یزد، اظهار کرد: امیدواریم با تدابیر لازم دیگر شاهد چنین مواردی در کشور و استان نباشیم.

وی خواستار تبلیغات و اطلاع‌رسانی بیشتر صدا و سیمای استان در بحث اربعین شد و گفت: میراث فرهنگی نیز با فراهم کردن بروشورها و ارائه آنها به ایستگاه‌های صلواتی و اتوبوس‌های انتقال زائران از این فرصت خوب در شناساندن و معرفی استان استفاده کنند.

* الهی‌تبار: تردد اتباع بیگانه از استان همدان به مرز مهران ممنوع است

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه تمام اقدامات و کمک‌های صورت گرفته در بحث اربعین مردمی بوده است،‌ تأکید کرد: یک ریال از اعتبارات استانی و دولتی در بحث اربعین استفاده نشده است.

محمدابراهیم الهی‌تبار به وظیفه کاری و تکلیفی دستگاه‌های اجرایی در بحث اربعین اشاره کرد و افزود: در خصوص ایستگاه‌های صلواتی ورودی‌های استان نیز اطلاع‌رسانی خوب صورت گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امسال بحث مستندسازی در خصوص اربعین را در استان دیر شروع کردیم، بیان کرد: باید این شور و عشق به تصویر کشیده شود و سال آینده باید از دو ماه قبل از فعالیت‌های انجام شده در خصوص بحث اربعین مستندسازی صورت گیرد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان خواستار نصب المان‌هایی با شأنیت مسیر کربلا در شهر شد و ادامه داد: باید تمهیدات لازم توسط فرمانداران،‌ شهرداری‌ها و دهیاران در بزرگراه‌ها، آزادراه‌ها و اطراف ایستگاه‌ها در بحث نظافت، اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه تردد اتباع بیگانه از استان به سمت مرز مهران ممنوع است، تصریح کرد: در صورت مشاهده تردد اتباع بیگانه با آنها برخورد می‌شود و اجازه عبور آنها را نخواهیم داد.

الهی‌تبار عملکرد استان همدان را در اربعین سال گذشته خوب دانست و گفت: سال گذشته کاهش 50 درصدی تلفات جاده‌ای را در استان داشتیم و امسال نیز با تدابیر اندیشیده شد عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اعزام 16 هزار و 600 نفر از استان در اربعین سال گذشته به عراق، اظهار کرد: امسال تا کنون برای 19 هزار نفر در استان روادید صادر شده که این رقم در روزهای آتی افزایش می‌یابد.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار همدان، افزود: باید مسیر کربلا را از موکب‌ها تا روستا‌های در مسیر تردد زائران را کربلایی کنیم؛ کمیته‌ها نیز باید مستندات کاری خود را تا پایان هفته در اختیار دبیرخانه قرار دهند.

انتهای پیام/89039/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول