اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز صورت گرفت

«فرزانه» مدیرکل راه و شهرسازی همدان شد

در آیین تودیع و معارفه اداره کل راه و شهرسازی همدان، «فرهاد فرزانه» به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی همدان منصوب شد.

«فرزانه» مدیرکل راه و شهرسازی همدان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ظهر امروز در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی به عنوان مقام کشوری، استاندار همدان و معاونان استانداری و جمعی از مسوولان استانی در حوزه راه و شهرسازی حضور داشتند.  

در ادامه آیین تکریم محمد رودباری مدیرکل سابق راه و شهرسازی و معارفه فرهاد فرزانه به عنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی همدان، فرهاد فرزانه با بیان اینکه درس اخلاق، کار شبانه روزی و بدون حاشیه را از مدیرکل سابق راه و شهرسازی آموخته‌ام، اظهار کرد: دغدغه ارائه خدمت خوب همیشه در این وزارتخانه هم در حوزه راه و هم در حوزه شهرسازی وجود داشته و اینکه کار باید چگونه و با چه کیفیتی انجام شود.

وی با بیان اینکه در هر دو حوزه با کالبد و جان افراد جامعه مواجه هستیم، افزود: این دو حوزه راه و شهرسازی از نظر کار و فعالیت تفاوت‌های زیادی با هم دارند که در این راستا باید گفت اشتراکات زیادی نیز در این دو حوزه وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی همدان با اشاره به اینکه چطور باید در این مجموعه کار شود و نقاط مشترک این دو حوزه در چیست، گفت: ابتدا باید برای این سوال‌ها جواب خوبی پیدا کنیم و اینکه این کارها بیشتر به اقدامات برون‌شهری و درون‌شهری در این اداره باز‌می‌گردد.

فرزانه در خصوص مسئله بافت‌های فرسوده در شهرها نیز که همیشه دارای یک سری مشکلات بوده و است، خاطرنشان کرد: در بازآفرینی فیزیکی این بافت‌ها آنچه فراموش شده، هویت یک محله است که باید در بازآفرینی اینگونه بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها به آن توجه خاصی داشت.

وی با بیان اینکه مدیریت وی در حوزه راه و شهرسازی استان با بازنگری طرح تفضیلی در همدان همزمان شده است، ادامه داد: باید در بازنگری این طرح جامع بیشتر با چگونگی معماری ایرانی اسلامی آشنا شویم و اینکه محرمیت، اشرافیت، نور و ارتفاع یک مجتمع مسکونی چگونه باید در معماری شهری لحاظ شود.

فرزانه با بیان اینکه در حوزه شهرسازی توسط این اداره اتفاقات خوبی در سال‌های گذشته در همدان اتفاق افتاده است، یادآور شد: کسی که در تولید مسکن برای افراد جامعه ورود یافته است، اما به دلیل اینکه سرمایه‌گذار در این شغل باید سود خود را تقدیم شهرداری برای درآمدزایی کند، این اتفاق را باید مورد بررسی قرار داد تا متوجه شد که اشکال کار در کجاست.

وی در ادامه خطاب به شهرداران حاضر در جلسه تصریح کرد: از شهرداران خواهشمندم از من بخواهند در موضوعات کلان کار کنم و اینکه تغییر نگرشی در کمیسیون ماده 5 درخصوص عدم نگاه درآمدزایی شهرداری‌ها و اینکه چگونه بتوانیم ورود پیدا کنیم را در نظر داشته باشیم.

فرزانه افزود: در طرح جامع مسکن با وجود فضای رقابتی که در سال‌های گذشته در بین مسوولان استان ایجاد شد، در شهرهایی که نیاز به مسکن نبود، اما ساخت و ساز انجام شد که با مشکلات عدیده‌ای مواجه شدیم.

انتهای پیام/89046/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول