اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

مدیر عامل فرابورس در گفت و گو با فارس :

خیال مردم از سلامت آتیه داده پرداز راحت باشد/ اوراق منفعت گردشگری و ساختمان در آستانه ورود به فرابورس

هامونی با بیان اینکه دو تقاضا برای انتشار اوراق منفعت گردشگری و راه و ساختمان به هیات پذیرش ارایه شده ،گفت: اسامی افرادی که در رسانه‌ها مبنی بر حضور در آتیه داده پرداز عنوان شده بود را هم اکنون در اعضای هیات مدیره نمی بینیم .

خیال مردم از سلامت آتیه داده پرداز راحت باشد/ اوراق منفعت گردشگری و ساختمان در آستانه ورود به فرابورس

مدیر عامل شرکت فرابورس ایران در نمایشگاه مطبوعات به خبرنگار بورس خبرگزاری فارس گفت: هم اکنون دو تقاضا از شرکت های فعال در صنایع راه و ساختمان و گردشگری برای انتشار اوراق منفعت در هیات پذیرش فرابورس مطرح شده است .

امیر هامونی افزود: اوراق منفعت برای طرح هایی مفید است که به دلیل برخورداری از یکسری منافع آتی خرد و لزوم جمع آوری آن باید آنها را  یکجا و تنزیل کند و در بازار سهام به فروش برساند.

وی افزود: به عنوان مثال شرکت مترو در طول یکسال باید تا حدی بلیط های خود را بفروشد تا بتواند  از محل منافع آن خطوط مترو را توسعه  یا چند واگن جدید اضافه کند. اما در نهایت می تواند این بلیط ها را تحت عنوان اوراق منفعت در شرایط حال به نقدینگی تبدیل کند و این در حالی است که منافع آتی درامد حاصل از فروش بلیط ها برای مردم است.

به گفته هامونی در مورد اوراق منفعت  می توان انتظار داشت منافع آتی یا حق استفاده از  عوارض ورود به آزاد راه‌ها و یا صندلی های خالی  هواپیما و یا اتاقهای هتل ها را در شرایط حال فروخت و به نقدینگی تبدیل کرد.

مدیر عامل فرابورس ایران در باره شایعه ارتباط شرکت آتیه داده پرداز با شبکه های جاسوسی و حضور متهمان امنیتی در این شرکت را تکذیب کرد و افزود: یکی از موارد مورد بررسی برای پذیرش شرکت ها در فرابورس، عدم سابقه محکومیت کیفری و حقوقی علیه مدیران شرکت ها است در غیر این صورت شرکت نمی تواند در بورس یا فرابورس پذیرش شود . اگر هم نکته مخفی وجود داشته باشد بر عهده هیات مدیره است و باید فوراً افشا شود.

وی تاکید کرد: « با بررسی های صورت گرفته ، اسامی که در رسانه‌ها مبنی بر حضور برخی متهمان امنیتی در این شرکت عنوان شده بود را هم اکنون در اعضای هیات مدیره نمی بینیم و اشخاص دیگری در این ترکیب حضور دارند .»

طبق روال فرایند پذیرش تنها در صورت ورود مراجع قضایی کشور ، اگر به بازار اطلاع رسانی شود اقدام حقوقی صورت می گیرد که تا کنون در مورد این شرکت موضوعی مطرح نبوده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول