اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

سد گیوی به تولید آبزیان اختصاص یابد

استاندار اردبیل گفت: با تأمین آب شرب اهالی کوثر از مکان دیگر، بهتر است آب سد گیوی به عنوان مصرف کشاورزی به توسعه آبزیان و شیلات اختصاص پیدا کند.

سد گیوی به تولید آبزیان اختصاص یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار کرد: با توجه به اعلام آمادگی یک شرکت نروژی در تولید آبزیان در سد گیوی، امیدواریم مسؤولان امر به ویژه آب منطقه‌ای با طراحی مناسب برای تأمین آب شرب شهرستان کوثر از محل دیگر این سد را به پرورش آبزیان اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه در یک برآورد اولیه سالانه می‌توان بیش از 7.5 میلیارد تومان از محل پرورش ماهی در این سد درآمد کسب کرده و زمینه اشتغال برای جوانان را فراهم کرد، گفت: اگر نیاز باشد تا دو برابر این مبلغ را برای تأمین آب شرب کوثر از یک مکان دیگر هزینه می‌کنیم تا سد گیوی با 20 میلیون متر مکعب سرریز سالانه بتواند بهترین فضا برای پرورش آبزیان باشد.

استاندار اردبیل از شیلات استان خواست تا طرح توجیهی برای پرورش ماهی در سد گیوی و همچنین سد در حال احداث عمارت را با اولویت پرورش ماهی قزل‌آلا و خاویاری تهیه کند تا ما بتوانیم از بهترین و طلایی‌ترین فرصت برای ایجاد اشتغال در منطقه به خوبی استفاده کنیم.

خدابخش با بیان اینکه اکثر منابع آب این استان به ویژه در شمال این استان ظرفیت خوبی برای پرورش آبزیان وجود دارد، افزود: علاوه بر سد گیوی سایر منابع آب در استان این توانایی را دارند که با شرایط بهره‌برداری کشاورزی به یک منبع عظیم تولید آبزیان تبدیل شوند.

رئیس شورای اشتغال استان این اقدام را رویکردی مناسب برای تحقق شعار سال اعلام کرد و ادامه داد: در کنار راه‌اندازی بازار آبزیان، بهتر است رستوران آبزیان نیز در اردبیل راه‌اندازی شود که خود این امر می‌تواند یک بستر مناسب برای توسعه گردشگری باشد.

خدابخش همچنین به ظرفیت تولید آبزیان در استان اشاره کرد و گفت: تولید 9 هزار تن استان را باید با طرح‌های توجیهی و حمایت از سرمایه‌گذاران افزایش دهیم که در این باب ما از شیلات استان انتظار داریم به سرعت طرح‌های مطالعات جامع پرورش آبزیان را در منابع آب پایدار در این استان ارائه کند تا ما ظرفیت‌های تولید و پرورشمان را بیشتر و بهتر بشناسیم.

رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی استان اردبیل بیان کرد: ‌به نظر می‌رسد در پارس‌آباد و مشگین‌شهر این مطالعات انجام شده اما بهتر است در سایر منابع آب موجود استان چنین اقدام مناسب و مطلوبی را به سرعت به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/62001/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول