اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

گله معاون وزیر از توسعه IT در استان اصفهان

جهانگرد: اصفهان در تدوین برنامه‌ها کند عمل کرده است/ رشد 300 درصدی دسترسی به ارتباطات و اطلاعات در کشور

معاون وزیر ارتباطات زیرساخت‌های موجود در فناوری اطلاعات اصفهان را مناسب توصیف کرد اما با گله‌مندی از روند کند اقدامات استان در توسعه این حوزه گفت: در تدوین برنامه، اصفهان از سایر استان‌ها عقب افتاده است.

جهانگرد: اصفهان در تدوین برنامه‌ها کند عمل کرده است/  رشد 300 درصدی دسترسی به ارتباطات و اطلاعات در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، نصرالله جهانگرد عصر امروز در مراسم افتتاح بیست و دومین نمایشگاه اتوکام اصفهان به اشاره به نقش پیشران صنعت IT در ایجاد رشد اقتصادی گفت: طبق بررسی کمیته برنامه ششم در دولت، در همه سال‌های اخیر، این صنعت به طور متوسط 19 درصد رشد را تجربه کرده که 2.5 برابر رشد متوسط سایر بخش‌ها بوده است.

وی در ادامه افزود: بر همین اساس نرخ پیش‌بینی رشد این صنعت برابر 19.5 درصد تعیین شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین اظهار داشت: جمع بازار فعلی این صنعت با احتساب ارتباطات برابر با 27 هزار میلیارد تومان است که در طی سه سال اخیر رشد آن در بخش نرم افزار و اپلیکیشن های موبایلی شدت یافته و انتظار داریم در برنامه ششم ارزش این بازار از 100 هزار میلیارد تومان فراتر رود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور رشد دسترسی به ارتباطات و اطلاعات در 3 سال اخیر را برابر با 300 درصد عنوان کرد و بیان داشت: در حال حاضر بیش از 100 هزار اپلیکیشن فارسی وجود دارد که شیب رشد آن صعودی و شتابان است.

وی در ادامه به تشریح پیام این رشد شتابان پرداخت و گفت: در مسیر پیش رو سمت و سوی سیاست‌گذاری‌ها توزیع خدمات نرم افزار در کل کشور و به صورت متوازن است و بسترهای این توزیع عادلانه نیز از طریق شبکه و زیر ساخت‌ها فراهم شده است.

جهانگرد همچنین افزود: ساختار بازارها ساختاری توزیع شده خواهند داشت و درصدد هستیم که اختیارات سیاسی و مدیریتی را نیز از این طریق توزیع کنیم.

ادامه صحبت‌های این معاون وزارت ارتباطات به شبکه ملی اطلاعات و مزایای آن اختصاص داشت؛ وی در این رابطه تصریح کرد: گستردگی پهنای باند در کشور از طریق ایجاد شبکه ملی فراهم شده و توانسته‌ایم ترافیک خارج شونده از مرزهای کشور را از 90 درصد به 36 درصد تقلیل دهیم که نتیجه آن نزدیک شدن محل تولید محتوا به کاربر و کاهش هزینه‌ها است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات کشور همچنین اظهار داشت: در 5 نقطه کشور مرکز توزیع اطلاعات خواهیم داشت که اصفهان نیز جزو یکی از این مراکز خواهد بود و این اقدام اثرات فوق استراتژیک برای کشور فراهم خواهد آورد که کاهش قطعی کشوری اینترنت یکی از آن محاسن است.

جهانگرد زیرساخت‌های موجود در فناوری اطلاعات اصفهان را مناسب توصیف کرد اما با گله‌مندی از روند کند اقدامات استان در توسعه این حوزه گفت: شهر هوشمند، منطقه علم و فناوری و پروژه‌هایی از این دست برای اصفهان تعریف شده‌اند و زیرساخت‌های مناسبی نیز برای اجرای آن وجود دارد اما هنوز برنامه قابل اجرایی از سوی استان ارائه نشده و در تدوین برنامه، اصفهان از سایر استان‌ها عقب افتاده است.

معاون وزیر ارتباطات در خاتمه به فرصت‌های مناسب اشتغال و سرمایه‌گذاری در حوزه بازی و انیمیشن پرداخت و گفت: اقدامات خوبی در این زمینه در استان اصفهان صورت گرفته و می‌تواند منشأ اتفاقات اقتصادی مثبتی از جمله اشتغال باشد.

انتهای پیام/63062/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول