اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ابوترابی‎فرد در گفت‎وگو با فارس مطرح کرد

تحقیر نظام سیاسی آمریکا با رأی قاطع ملت/ تردید در تعهدات برجام آمریکا را از هر تصمیمی پشیمان خواهد کرد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در ادوار هفتم، هشتم و نهم؛ نتیجه انتخابات آمریکا را تحقیر نظام سیاسی و حاکمان این کشور با رأی قاطع ملت آمریکا اعلام کرد.

تحقیر نظام سیاسی آمریکا با رأی قاطع ملت/ تردید در تعهدات برجام آمریکا را از هر تصمیمی پشیمان خواهد کرد

حجت‎الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‎فرد امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: تهید و تحریم نتوانست و نمی‎تواند نقشه راه جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک کشور مقتدر و دارای دانش فناوری هسته‎ای تغییر دهد.

وی با اشاره به اینکه نتیجه انتخابات آمریکا می‎تواند آغاز تغییرات مثبت باشد، تصریح کرد: انتخابات اخیر آمریکا پیام‎های روشن و شفاف برای دستگاه حاکمه و دولتمردان آمریکا داشت و می‎تواند برای متحدین آمریکا درس‎آموز باشد.

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوا و تنظیم روابط قوای سه گانه افزود: مردم آمریکا نقدهای صریح آقای ترامپ به نظام سیاسی حاکم بر آمریکا را تائید کرده و مهمترین مطالبه آنان از دولت جدید، مبارزه با فساد اقتصادی و سیاسی سازمان‎یافته و گسترده در آمریکا و تغییرات سیاست شکست خورده و پرهزینه مداخله‎جویانه در کشورهای دیگر است.

ابوترابی‎فرد بیان کرد: رای ملت آمریکا به آقای ترامپ تحقیر نظام سیاسی آمریکا و حاکمان این کشور و رجال سیاسی و روشنفکرانی بود که تمام قامت از خانم کلینتون حمایت کردند.

وی ادامه داد: انتخاب آقای ترامپ تبلور شکاف عمیق جامعه آمریکا و مردم این کشور با دولتمردان، تصمیم‎سازان و صاحبان قدرت سیاسی و اقتصادی است، آنان از بین دو گزینه فردی را برگزیدند که بیانگر بی‎اعتمادی آنان به صاحبان قدرت بود.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی گفت: رای به ترامپ نفی سیاست‎های مداخله‎جویانه و پرهزینه و شکست خورده آمریکا در عراق، سوریه، یمن و ... بود.

ابوترابی‎فرد ادامه داد: رئیس‎جمهور منتخب آمریکا در مناظره خود صراحتا اعلام کرد که داعش محصول کار آمریکا و متحدین آمریکا در منطقه خاورمیانه است، ائتلاف مبارزه با داعش سرپوشی بر این سیاست آمریکاست و کشورهایی که در برابر این جریان خشونت‎آفرین ایستاده و او را مهار کرده‎اند ایران، روسیه و دولت سوریه هستند.

وی تاکید کرد: رای مردم آمریکا بر ترامپ یعنی ضرورت کنار گذاشتن سیاست‎های مداخله‎جویانه به ویژه در خاورمیانه و فاصله گرفتن آمریکا از گروه‎های تروریستی، تکفیری و حامیان منطقه‎ای آنان بوده است.

عضو هیأت عالی حل اختلاف قوا و تنظیم روابط قوای سه‌گانه گفت: آقای ترامپ در برابر همه مردم جهان و متحدین آمریکا عنوان کرد که دستگاه حاکم آمریکا آلوده به دروغ، فساد اخلاقی، فساد مالی و ناکارآمد در اداره کشور است و مردم آمریکا با رای به ترامپ سخنان او را تائید کردند و از دولت جدید مطالبه جدی برای مبارزه با فساد اخلاقی، مالی و توجه به امور داخلی و تغییر رویکرد مداخله‎جویانه در امور داخلی دیگر کشورها را دارند و این نگاه و مطالبه مردم می‎تواند آغاز تغییر مثبت در آمریکا باشد.

ابوترابی‎فرد در خصوص آینده برجام اظهار کرد: 1+5 به ویژه دستگاه حاکم آمریکا با فهم ناکارآمدی تحریم‎ها و قطعنامه‎های شورای امنیت و تهدیدها در تغییر نقشه راه جمهوری اسلامی ایران در تبدیل شدن ایران به یک قدرت هسته‎ای و عبور مقتدرانه ایران از تحریم‎های سخت و هوشمند و شکاف عمیق در دیواره تحریم و عدم امکان تداوم تحریم‎ها از سوی متحدین آمریکا ناچار به تغییر رویکرد و قبول ایران هسته‎ای در چارچوب برجام شدند.

وی افزود: به دلایل مورد اشاره و شکاف عمیق موجود در میان اعضاء 1+5 آمریکا قادر به پرداخت هزینه تردید در برجام نیست و در صورت تردید در انجام تعهدات خود این جمهوری اسلامی ایران است که با الهام از رهبری مقتدر و ملت شجاع، دولتمردان آمریکا را تحقیر و از هر تصمیم اشتباهی پشیمان خواهند کرد.

نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: قوای سه گانه به ویژه دستگاه اجرایی و رئیس‎جمهور محترم باید از تمامی فرصت‎ها به ویژه ظرفیت درونی نظام و سرمایه علمی و مدیریتی کشور برای خلق اقتصاد مقاومتی استفاده کرده و با نگاه بلند مدت و برنامه‎ریزی درست در راستای تحقق اهداف چشم‎انداز، هزینه‎های اداره کشور را کاهش دهند.

ابوترابی‌فرد بیان کرد: باید منابع ملی به ویژه منابع ارزی حاصل از فروش سرمایه‎های ملی نفت، گاز و میعانات را به سمت تولید کالا و خدمات به ویژه شرکت‎های دانش‎بنیان هدایت کنند و با افزایش اقتدار ملی، آمریکا را وادار به پذیرش حقوق ملت بزرگ ایران کنند.

انتهای پیام/83001/ک40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول