اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس تاریخ اسلام:

گسترش فعالیت مکاتب ضاله به نوعی جنگ نرم مذهبی تبدیل شده است

کارشناس تاریخ اسلام گفت: گسترش فعالیت مکاتب ضاله به نوعی جنگ نرم مذهبی تبدیل شده که با شدت تمام علیه اسلام جریان دارد.

گسترش فعالیت مکاتب ضاله به نوعی جنگ نرم مذهبی تبدیل شده است

حجت‌الاسلام داوود کمیجانی در حاشیه کارگاه آموزشی نقد فرق و نحله‌های انحرافی که به همت آموزش و پرورش و با همکاری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سمنان و با حضور شمار زیادی از فرهنگیان در سمنان برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری فارس استان سمنان، به تشریح مسلک‌های اعتقادی فعال در ایران پرداخت و اظهار داشت: در قرون اخیر، مخصوصاً پس از افول دولت صفویه، اسلام شیعی در ایران به انحای مختلف مورد تهاجم استعمار و مکاتب اعتقادی مختلف بوده است.

وی تصریح کرد: پیدایش گروه ضاله بهاییت، فعالیت لوژ فرامسیونری در ایران، فعالیت‌های صهیونیست‌ها، تبلیغ گسترده مسیحیت، ترویج بی‌بندوباری، تشکیل حزب کمونیستی توده و ...، نمونه‌ای از این تهاجم بوده است.

کارشناس تاریخ اسلام افزود: پس از انقلاب اسلامی ایران و تنقیح هویت اسلام، این تهاجم شدت بیشتری یافته و گسترش فعالیت این مکاتب به نوعی جنگ نرم مذهبی را تبیین می‌کند که با شدت تمام علیه اسلام برپا شده است.

کمیجانی ادامه داد: در ایران، غیر از اسلام، سه دین دیگر به‌صورت رسمی فعال و دارای پیروان، مراکز عبادی و ساختار مذهبی مستقلی هستند.

وی تصریح کرد: مسیحیت در سه گروه، یهودیت در دو گروه و زرتشتیت (مزدیسنا) در ایران فعال هستند.

کارشناس تاریخ اسلام با اشاره به نحله‌های عرفانی فعال در ایران گفت: این گروه‌ها، بیشتر یک شیوه فکری- رفتاری هستند تا یک مکتب اعتقادی و اصول نگرش آن‌ها بیشتر ماهیتی هرمینیوتیک دارد و از این‌رو، نسبتاً از تنوع زیادی برخوردار هستند.

کمیجانی با تشریح نحوه تبلیغ مکاتب اعتقادی در مقابله با اسلام بیان کرد: تعیین محورهای تبلیغاتی دقیق (نفی کردن دیگران برای اثبات خویش)، به‌کارگیری ابزارهای کارآمد (به‌کارگیری مبلغان توانا، شیوه‌های تبلیغ مدرن و غیرمستقیم، بیان مزایا آیین خویش و ...) و ارائه تشویق‌های (معنوی و مادی) به گروندگان جدید بخشی از این تلاش‌هاست.

وی تصریح کرد: ایجاد شبهه‌های اعتقادی برای پیروان مکاتب و مذاهب رقیب، بزرگ‌نمایی نقاط ضعف در درک دین و پنداری برای تضعیف حقانیت اصل دین (دین، حقیقت، درک، تبعیت) و روابط انسانی مستقیم (معاشرت و روابط جنس‌های مخالف) بخش دیگری نحوه تبلیغ مکاتب اعتقادی در مقابله با اسلام است.

انتهای پیام/2249/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول