اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی:

اجرای نادرست نماسازی ساختمان‌ها خطرآفرین است

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی نسبت به وضعیت ساخت و ساز هشدار داد و گفت: اجرای نادرست نماسازی ساختمان‌ها خطرآفرین است.

اجرای نادرست نماسازی ساختمان‌ها خطرآفرین است

مجتبی قادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های واحد نظارت عالیه این اداره کل، اجرای صحیح نماهای سنگی ساختمان‌ها به اندازه کافی مورد توجه سازندگان و مهندسین ناظر قرار نمی‌گیرد.

وی با هشدار نسبت به خطرات احتمالی افزود: این موضوع می‌تواند برای عابران و حتی ساکنان خود ساختمان‌ها بسیار خطرآفرین باشد.

مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی بیان کرد: بر اساس مبحث چهارم و دوازدهم مقررات ملی ساختمان و همچنین آیین‌نامه حفاظتی کارگاه‌های ساختمانی و نیز استاندارد شماره 2 هزار و 800 ایران، اجرای درست نما با روش‌ها و اتصالات مطمئن و حصول اطمینان از جدا نشدن آن چه در حالت عادی و چه در هنگام زلزله لازم بوده و مورد تاکید قرار گرفته است.

قادری خطاب به سازندگان، مهندسان ناظر و نیز شهرداران استان تاکید کرد: ضروری است سازندگان و مهندسان ناظر بر اساس تکالیف قانونی عمل کرده و همچنین ناظران از تایید موارد غیر اصولی جدا پرهیز کنند.

وی ادامه داد: شهرداران شهرهای استان مرکزی نیز باید از صدور پایان کار برای ساختمان‌هایی که مقررات فوق‌الذکر در آنها رعایت نشده باشد، خودداری کنند.

انتهای پیام/87007/صا10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول