اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار کردکوی در جلسه استیضاح:

برخی از اعضای شورا طرحی جز طرح سؤال و استیضاح شهرداران ارائه ندادند/ با رفتنم هیچ مشکلی حل نخواهد شد

شهردار کردکوی با بیان اینکه بهتر بود اعضای شورای شهر لایحه‎های ارسالی از شهرداری را از نگاه شورایی می‎نگریستند نه از روی غضب، گفت: جسم برخی از اعضای شورا در شورای شهر است اما فکر دیگری گرداننده جلسه شورا و آینده شهر است.

برخی از اعضای شورا طرحی جز طرح سؤال و استیضاح شهرداران ارائه ندادند/ با رفتنم هیچ مشکلی حل نخواهد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر بسطامی امشب در دویست ‎و هشتاد و دومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی که با موضوع استیضاح شهردار کردکوی برگزار شد، اظهار داشت: از شورای اسلامی شهر کردکوی انتظار داشتیم بر اساس سؤال‎های مطرح شده از سوی چهار عضو و در صورت عدم اقناع پاسخ‎ سؤالات تصمیم‎گیری می‎شد حال آنکه روز بعد از جلسه طرح سؤال نامه‎ای با 33 سؤال جدید و تکرار سؤالات ارسال شد که مجدداً چالش‎ها و مشکلاتی را به همراه داشته است.

وی در این جلسه خطاب به اظهارات مخالفانش، گفت: امروز در حالی به سؤالات بدون پشتوانه منطقی و اصولی چهار عضو شورای اسلامی شهر کردکوی پاسخ می‎دهم که تاکنون حتی یک طرح ارزشمند از سوی این چهار عضو در راستای پیگیری معضلات و مشکلات شهرستان دریافت نکردم و از اینکه حضور یک روز بیشتر بنده در شهرداری را برابر با خسارات جبران‎ناپذیر می‎دانند، برایم قابل تأمل و جالب است.

* برخی از اعضای شورا طرحی جز طرح سؤال و استیضاح شهرداران ارائه ندادند

شهردار کردکوی با بیان اینکه در صورتی که اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی به جای استیضاح به دنبال ایجاد خدمات رفاهی، طرح‎های عمرانی و ایجاد فضای مناسب برای اجرای طرح‎های عمرانی، و ... بودند امروز شاهد افزایش مشکلات نبودیم، افزود: ای کاش تنها یک روز به جمع هفت نفره‎ای تبدیل می‎شدید تا ماجرای سرمایه‎گذارانی که با مشقت و حمایت مسؤولان شهرستانی تصویب شد به نتیجه می‎رسید و  یا مشکلات و معضلات پیش روی پیگیری و حل می‎شد.

بسطامی با بیان اینکه بهتر بود لایحه‎های ارسالی از شهرداری را از نگاه شورایی می‎نگریستید نه از روی غضب و یا با هدف اینکه مانعی برای انجام اقدامات شهردار وقت ایجاد کنید، تصریح کرد: برخی اعضای شورای شهر که طرحی جز طرح سؤال و استیضاح شهرداران به شهرداری ارسال نکرد بهتر بود با لایحه مجتمع رفاهی خدماتی تجاری شهرداری که همه نیازمندی‎های شهر کردکوی در آن دیده شده بود، لایحه پارکینگ طبقاتی شهرداری، لایحه پارکبان در سطح شهر کردکوی که بی‎دلیل و با مشروط کردن به احداث پارکینگ در سطح شهر به بلاتکلیفی برده شد، موافقت می‎کرد.

وی همچنین در پاسخ به سؤال طرح شده مبنی بر عدم حضور کافی خود در شهرداری کردکوی واکنش نشان داد و بیان کرد: اعضای شورای اسلامی شهر کردکوی به جای کنجکاوی در ورود و خروج اینجانب بهتر بود در ورود و خروج همکار خود در شورای اسلامی شهر کردکوی کندوکاو می‎کردند که طی 6 ماه بدون مجوز شهرداری مأمور به پسماند و سپس شهرداری بندرترکمن شده و جالب‎تر از آن اینکه در هر دو شرایط شهرداری کردکوی می‎بایست حقوق وی را پرداخت می‎نمود.

شهردار کردکوی با بیان اینکه تنها جسم برخی از اعضای شورا در شورای شهر است اما فکر دیگری گرداننده و تصمیم‎گیرنده جلسه شورا و آینده شهر است، مطرح کرد: ای کاش برخی از اعضای شورا تنها یک بار برای اتخاذ تصمیم‎های مهم مطیع و سخنگوی افکار پنهانی که از خارج شهر کردکوی و با هدف به هم ریختن نظم شهر و سیستم شهرداری طراحی شده، نبودند.

* با رفتنم هیچ مشکلی حل نخواهد شد/ وقتی تعامل و همکاری نباشد این اوضاع همچنان ادامه دارد

بسطامی با بیان اینکه از آنجایی که اعضای شورای شهر کردکوی در همین روزها بالغ بر 10 کاندید برای انتخاب شهردار آینده در نظر گرفتند که شهرداری عمری شش ماهه خواهد داشت و دیگر زمان به عقب بر نخواهد گشت، بیان داشت: اعتقاد دارم با رفتن بنده هیچ مشکلی حل نخواهد شد از طرفی با تفکرات حاکم در کردکوی دیگر سرمایه‎گذار آب‎بندان بن‎کلاته، پارکینگ طبقاتی، مجتمع رفاهی و ... نگاه گذشته را به این شهرستان نخواهند داشت.

وی با بیان اینکه تمامی کارهای بلاتکلیف به دست قدرتمند و نسبت چهار به سه اعضای شورای شهر کردکوی رقم خورده که هرگز به نتیجه نرسیده است، ابراز داشت: تا زمانی که تعامل و همکاری نباشد این وضعیت دور از انتظار نخواهد بود همانطور که تا بوده اوضاع همین بوده و تا هست همین خواهد بود.

بسطامی در پایان با بیان اینکه به عنوان سرباز نظام هر تصمیمی که در جلسه استیضاح گرفته شود را با کمال میل می‎پذیرم، از سه عضو شورای اسلامی شهر کردکوی که با وجود همه هجمه‎های مختلف ایشان را به عنوان خدمتگزار مردم کردکوی حمایت کردند، قدردانی کرد.

وی در پایان با بیان اینکه به واسطه کاستی‎ها و کوتاهی‎ها از همه مردم کردکوی عذرخواهی می‎کنم، خاطرنشان کرد: مردم کردکوی در جریان باشند که در صورت حاکم بودن شرایط بهتر بر شورا و شهرداری خدمات بنده و کارکنان شهرداری بیشتر و قوی‎تر به چشم می‎آمد.

انتهای پیام/83005/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول