اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نیر:

بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری، راندمان بخش کشاورزی را تا 70 درصد افزایش می‌دهد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر گفت: بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری، راندمان بخش کشاورزی را تا 70 درصد افزایش می‌دهد.

بهره‌گیری از سیستم‌های نوین آبیاری، راندمان بخش کشاورزی را تا 70 درصد افزایش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا ناصری عصر امروز در جریان بررسی طرح‌های توسعه بخش کشاورزی در نیر از تزریق 15 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه سامانه‌های آبیاری تحت فشار در پروژه آبیاری تحت فشار بوسجین در آینده نزدیک خبر داد و اظهار داشت: اجری این طرح نقش بسزایی در صرفه‌جویی آب دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر اضافه کرد: پروژه آبیاری تحت فشار بوسجین در سطح بیش از 630 هکتار در چهار روستای بخش کورائیم (روستاهای تازه قشلاق، مهماندوست علیا، مهماندوست سفلی و بوسجین) به صورت کامل مطالعه و طراحی شده است.

ناصری افزود: با مشارکت 15 درصد آورده کشاورزان و 85 درصد کمک بلاعوض دولتی در آینده نزدیک با تأمین اعتبارات از طریق صندوق توسعه بخش کشاورزی عملیاتی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: طی سالیان اخیر در حدود 300 هکتار آبیاری تحت فشار (به صورت خرد و شبکه) در شهرستان انجام شده و بالغ بر 864 هزار مکعب در سال صرفه‌جویی آب داشته است.

ناصری اضافه کرد: با اجرای کامل این پروژه به ازای هر هکتار آبیاری تحت فشار به طور میانگین سه هزار متر مکعب آب صرفه‌جویی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت شهرستان در تولید علوفه و دامداری بودن منطقه با اجرای سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار از جمله روش‌های بارانی راندمان کل آبیاری از حدود 30 درصد به 70 درصد قابل افزایش است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با اشاره به اینکه حدود پنج هزار هکتار از اراضی شهرستان نیازمند اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، مطرح کرد: در حال حاضر مطالعات 700 هکتار پایان یافته و مطالعات و طراحی 800 هکتاری پایاب سد سرخاب نیز در دست اقدام است که اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه اراضی پایاب سد سرخاب بیش از 200 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

انتهای پیام/62001/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول