اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کتابخانه‌های عمومی همدان خبر داد

عدم مشارکت اداره اوقاف در خصوص کتابخانه مشارکتی مسجد جامع همدان

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: اداره اوقاف و امور خیریه حق انتفاع و بهره‌برداری کتابخانه مسجد جامع را به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان واگذار نمی‌کند.

عدم مشارکت اداره اوقاف در خصوص کتابخانه مشارکتی مسجد جامع همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سعید محبیان عصر امروز در جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان به مناسبت بیست و چهارمین دوره گرامیداشت مقام کتاب، کتابخانه و کتابدار اظهار کرد: با تصویب و ابلاغ 3 میلیارد ریال به منظور تجهیز و تکمیل کتابخانه مظاهری مریانج در سال جاری، این میزان اعتبار تا بهمن ماه تخصیص یافت.

وی در رابطه با کتابخانه مشارکتی مسجد جامع همدان گفت: متأسفانه تاکنون اداره اوقاف در این زمینه هیچگونه همکاری با ما نداشته و بر اساس بخشنامه باید قرارداد بین 10 تا 15 سال بسته شود.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان خاطرنشان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه حق انتفاع و بهره‌برداری کتابخانه مسجد جامع را به اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان واگذار نمی‌کند در حالی که باید حداقل برای تجهیز کتابخانه مسجد جامع 100 میلیون تومان هزینه کرد.

وی در خصوص فضای کتابخانه‌های روستایی گفت: نخستین مسئله در این زمینه، استحکام بنای کتابخانه است که باید از سوی کارشناسان عمرانی مورد توجه قرار گیرد.

محبیان با بیان اینکه در روستاهای آبشینه و تفریجان زمین مناسب و افراد خیراندیش برای احداث کتابخانه مورد نیاز اهالی وجود دارد، افزود: در صدد پیگیری و رایزنی با خیران هستیم.

وی در خصوص تشریح و تبیین برنامه‌های هفته کتاب امسال در سطح کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان تصریح کرد: به مناسبت این هفته کمیته‌هایی از جمله کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی، فرهنگی، کتابخانه مرکزی، خیرین و... تشکیل شده است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان گفت: نصب المان‌های کتاب در میادین شهری، دانشگاه و مدارس همدان، نصب بنر و پوستر هفته کتاب، افتتاح بخش استان‌شناسی در کتابخانه‌های نهادی اعم از شهری و روستایی و خرید کتاب از نویسندگان و ناشران بومی استان از جمله برنامه‌های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال 10 هزار و 500 جلد کتاب به کتابخانه‎های شهرستان همدان اهدا شده است، خاطرنشان کرد: هدف از اهدای کتاب در همدان تحقق شعار سال و افزایش تقاضا برای کتابخوانی است.

محبیان در رابطه با برنامه‎های فرهنگی هفته کتاب در سال جاری افزود: برگزاری برنامه‎های شعر آئینی و عاشورایی، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب، برنامه سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، نشست کتابخانه مدرسه‎ای و کارگاه‏‌های قصه‌گویی از جمله برنامه‎های فرهنگی این هفته است.

وی یادآور شد: برنامه «یک روز در کتابخانه ویژه کتابخانه مرکزی» و عضویت رایگان در روز بیست و چهارم آبان ماه در کتابخانه‎های عمومی به مناسبت هفته کتاب برگزار شد.

انتهای پیام/89026/و30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول