اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر ایست قلبی

فرماندار سابق آزادشهر در مسیر پیاده‌روی کربلا آسمانی شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان گفت: سیدفاضل دهنوی فرماندار سابق آزادشهر به دلیل ایست قلبی در مسیر پیاده‎روی نجف تا کربلا جان به جان آفرین تسلیم گفت و کربلایی شد.

فرماندار سابق آزادشهر در مسیر پیاده‌روی کربلا آسمانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اصغر طهماسبی صبح امروز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: سیدفاضل دهنوی فرماندار سابق آزادشهر سابقه بیماری قلبی داشته که در مسیر پیاده‎روی در نجف تا کربلا به دلیل ایست قلبی دعوت حق را لبیک گفت.

وی از فرماندار سابق آزادشهر به عنوان فردی متدین، دیندار، بااخلاص و اخلاق‎مدار یاد کرد و افزود: ایشان با داشتن وجدان کاری و نیت خیرخواهانه، کارنامه خوبی در سوابق کاری داشتند که ما به ایشان افتخار می‎کردیم، مرحوم دهنوی به دلیل بازنشستگی جای خود را به «شفائی نوده» دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان از صدور ویزا برای 19 هزار و 400 نفر از استان به منظور شرکت در کنگره عظیم اربعین حسینی خبر داد و تصریح کرد: بسیاری از گلستانی‎ها از استان‎های سمنان، شاهرود، مازندران و تهران برای اخذ ویزا اقدام کردند که در آمار استان گنجانده نشده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی اربیعن از چهار ماه گذشته در استانداری گلستان تشکیل شد، ابراز کرد: جلسات منظمی در این راستا شکل گرفت علاوه بر این از ظرفیت دستگاه‎های اجرایی برای هماهنگی استفاده شد ظرفیت فرمانداران، بخشداران، اداره کل شهری، روستایی و اجتماعی پای کار آمدند.

وی با بیان اینکه ریالی از بودجه دولتی برای اربعین حسینی هزینه نشده و از مشارکت مردمی و خیرین استفاده شده است، گفت: قریب به 2 میلیارد تومان در موکب گلستان در کربلای معلی هزینه شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان افزود: تاکنون 12 تریلی و کامیون شامل اقلام کالایی، مصرفی و اجناس مورد نیاز از استان گلستان برای زائران حسینی ارسال شده است اعم از آرد، حبوبات، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت سفید و پول نقد که همه اینها از ظرفیت مردمی بوده است.

طهماسبی بیان کرد: روزانه بین 10 الی 15 هزار نفر زائر در موکب علی‎ابن موسی الرضا (ع) مستقر در کربلای معلی در شارع بغداد و حی‎العباس (ع) صبحانه، ناهار و شام داده می‎شود که این منهای میان وعده‎ای است که به زائران سایر کشورها پذیرایی می‎شود.

به گفته وی، بالغ بر 260 نفر مامور پذیرایی از زائران حسینی که از استان به کربلای معلی اعزام شدند خواهند بود و مشکل خاصی در این زمینه وجود  ندارد.

طهماسبی بیان کرد: طی تماس‎هایی که با همکاران و زائران حسینی در کربلای معلی برقرار کردیم شور و صفای خاصی در آنجا حاکم است و امیدواریم تمامی زائران حسینی در پناه پرودگار سالم باشند.

انتهای پیام/83001/خ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول