اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سمن پویندگان سلامت خبر داد

اجرای 15 برنامه توانمندسازی و ارتقای سلامت در روستاهای محروم مازندران

مدیرعامل سمن پویندگان سلامت گفت: تاکنون 15 برنامه توانمندسازی و ارتقای سلامت در روستاهای محروم مازندران اجرا شده است.

اجرای 15 برنامه توانمندسازی و ارتقای سلامت در روستاهای محروم مازندران

شعبان‌علی یونسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: موسسه توانمندسازی و ارتقای سلامت پویندگان ساری در سال 95 به عنوان سمن به ثبت رسیده، اما فعالیت آن از سال 93 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه این سمن دارای تشکیلات هیأت مدیره است، افزود: همچنین این موسسه دارای کمیته‌های بهداشت و درمان، اداری و اجرایی، پشتیبانی و روابط عمومی و تبلیغات است که هر کدام از این کمیته‌ها شرح وظایف خاص خود را دارد.

مدیرعامل سمن پویندگان سلامت ادامه داد: وظیفه اصلی موسسه این بوده که در هر ماه با هماهنگی بخشداری، مراکز بهداشت، بهورزان و پزشکان به مناطق محروم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌شود.

یونسی ادامه داد: معمولاً عصر پنج‌شنبه قبل از اذان مغرب اکیپی شامل کادر اجرایی، پشتیبانی و بهداشت در منطقه‌ای که از قبل شناسایی شده، حضور پیدا می‌کنند.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی فضا برای درمان، ارائه توضیحات توسط پزشکان با توجه به شرایط منطقه و فراوانی بیماری و نکات بهداشتی ضروری و با هماهنگی عوامل اجرایی شناسایی بیماران توسط پزشکان و ارائه خدمات در منزل صورت می‌گیرد.

مدیرعامل سمن پویندگان سلامت با اشاره به اینکه به طور معمول روز جمعه خدمات مختلف درمانی ارائه می‌شود، تصریح کرد: از سیستم ارجاع برای درمان بیماران بهره‌گیری می‌شود به این معنا که ابتدا بیماران توسط پزشک عمومی ویزیت شده و به پزشک متخصص ارجاع می‌شوند.

یونسی یادآور شد: علاوه بر پزشکان در این طرح خدمات دندان‌پزشکی از جمله معاینه و کشیدن دندان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: در این طرح متخصصان داخلی، قلب، گوش، حلق و بینی، چشم، جراحی، کلیه، ماما و بینایی‌سنج حضور دارند و خدماتی ازجمله آندوسکوپی، نوار قلب، بینایی سنجی، معاینات تخصصی چشم، سونوگرافی به بیماران ارائه می‌شود.

مدیرعامل سمن پویندگان سلامت ادامه داد: همچنین بیمارانی که نیاز است خدمات پزشکی پیگیری شود این موضوع دنبال می‌شود.

یونسی با اعلام اینکه تاکنون 15 برنامه در روستاهای محروم مازندران اجرا شده است، افزود: این طرح در روستاهای منطقه دودانگه ازجمله رسکت، پاجی، میانا، امامزاده علی، کرسب و پارت کلا منطقه چهاردانگه شامل چورت، سعیدآباد، ولویه و کوات و سه روستای هزارجریب و نکا اجرا شد.

وی در مورد چگونگی در اختیار گذاشتن دارو برای بیماران، افزود: دارو نیز میزان ضرورت در اختیار بیماران قرار گرفته و بقیه داروها کمتر از یک هفته در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

مدیرعامل سمن پویندگان سلامت در پایان گفت: تمامی این خدمات بدون دریافت ریالی و به‌صورت رایگان به بیماران ارائه می‌شود.

انتهای پیام/86034/ج30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول