اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

25 درصد مرکبات مازندران خسارت دیدند/ اعلام خسارت اولیه یک‌هزار میلیارد تومانی برای 3 استان شمالی

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس با بیان اینکه 20 تا 25 درصد محصول مرکبات مازندران بر اثر سرما خسارت دیدند، گفت: خسارت اولیه ناشی از سرما در حوزه کشاورزی سه استان شمالی، یک‌هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

25 درصد مرکبات مازندران خسارت دیدند/ اعلام خسارت اولیه یک‌هزار میلیارد تومانی برای 3 استان شمالی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی‌محمد شاعری امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سرمای اخیر خسارت‎های فراوانی را به باغات مرکبات مازندران، گیلان و گلستان وارد کرد، لذا نیاز است تا دولت در این زمان حساس به کمک باغداران بیاید.

وی با بیان اینکه 20 تا 25 درصد محصولات مرکبات (کیوی و پرتقال) در مازندران خسارت دیدند، افزود: میزان خسارت‎های اولیه برای سه استان شمالی در بخش‎های دام، طیور و محصولات کشاورزی و باغی، هزار میلیارد تومان برآورد شده و این موضوع در کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی بیان کرد: درخواست جبران خسارت سرما به باغات مرکبات مازندران، گیلان و گلستان به وزیر کشاورزی اعلام شد و در کمیسیون نیز پیشنهاداتی ارائه کردیم.

* 25درصد خسارت‌ها به کشاورزان پرداخت شود

این مسؤول ادامه داد: یکی از درخواست‎ها این بود که دست‌کم 20 تا 25 درصد خسارت‌ها به کشاورزان پرداخت شود و دیگر اینکه تسهیلات کم‌بهره برای آنها در نظر گرفته شود تا درختان خسارت‎دیده احیا شوند، همچنین پیشنهاد شد تا برای زمان دو تا سه ساله، استمهال وام‎های پرداخت‌شده به کشاورزان و بخشودگی سود تسهیلات سر رسید شده صورت گیرد.

شاعری گفت: یکی دیگر از پیشنهادات و درخواست‌های مطرح‎شده در کمیسیون کشاورزی این است که در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به پرداخت غرامت بیمه‎شدگان خسارت‎دیده اقدام شود.

*کشاورزان تجربه خوبی از بیمه ندارند

وی بیان کرد: کشاورزان تجربه خوبی از بیمه در کشور ندارند، به دولت پیشنهاد شد که در برنامه ششم از محل 10 و 12 مدیریت بحران تأمین اعتبار شود، این پیشنهادات جمع‎بندی و قول داده می‎شود اما عملی نمی‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست در پایان گفت: کشاورزی پایه و اساس اقتصاد مقاومتی است و حمایت دولت در این زمان‌ها به‌عنوان پناهگاه کشاورز و رفع دغدغه خاطر این قشر زحمتکش دارای اهمیت است.

انتهای پیام/86001/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول