اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف اردبیل:

وقف عنصر کارساز در تحقق اقتصاد مقاومتی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: وقف عنصری کارساز و حقیقی در تحقق اقتصاد مقاومتی است چرا که به راحتی می‌توان با تکیه بر امر وقف جامعه را از مشکلات اقتصادی به ویژه فقر نجات داد.

وقف عنصر کارساز در تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ‌اکبر قیامی بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت دهه وقف که همزمان با برگزاری برنامه‌های معنوی 28 صفر سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) همراه بود، در امامزاده سید صدرالدین اردبیل اظهار کرد: ما باید نسبت به معرفی ابعاد امر وقف در جامعه و نتایج پر خیر و برکت آن در جامعه تلاش کنیم تا بتوانیم با تکیه بر ابعاد وقف جامعه را از وابستگی‌های اقتصادی نجات بدهیم.

وی با اشاره به ثبت چند وقف جدید در شهرهای مختلف استان اردبیل تصریح کرد: همزمان با دهه وقف دو نیکوکار در اردبیل با حضور در اوقاف یک واحد آپارتمان را با نیت تأمین جهیزیه دختران بی‌بضاعت و احسان در حق واقفان وقف کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه ارزش این موقوفه دو میلیارد ریال و مساحت آن نیز بیش از 105 متر مربع است، گفت: وقف صدقه جاریه است که همواره در ادیان الهی و دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید شده که امیدواریم در دهه وقف بتوانیم شاهد ثبت موقوفات جدید در جامعه اسلامی باشیم.

قیامی با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگر امروزه جامعه ما به وقف و آثار پر خیر و برکت آن نیازمند هستند، افزود: اگر به سیره نبی مکرم اسلام (ص) نیز رجوع کنیم به شایستگی شاهد توسعه و تقویت فرهنگ وقف در جامعه خواهیم بود که به معنای واقعی ابعاد مختلفی از این امر را می‌توان به شایستگی مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه موقوفات باید متناسب با نیاز جامعه انجام شود، بیان کرد: امروز بیشترین نیاز جامعه به تقویت برنامه‌های اجتماعی، توسعه امر ازدواج، تأمین معاش خانواده‌ها، کمک به فقرا و تأمین هزینه‌های بیماران صعب‌العلاج است که هر چقدر واقفان خیراندیش در این حوزه ورود پیدا کنند، ما می‌توانیم آثار شایسته این کار نیک و ماندگار را به عینه مشاهده کنیم.

انتهای پیام/62001/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول