اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی‌:

برگشت اعتبارات پژوهشی غصه تمام‌نشدنی است

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی گفت: برگشت اعتبارات حوزه پژوهش آفت و غصه‌ای ناتمام است که گویی همه ساله می‌خواهد تکرار شده و دل دوستداران این عرصه را به لرزه درآورد.

برگشت اعتبارات پژوهشی غصه تمام‌نشدنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمد نریمانی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از اصحاب رسانه در آستانه هفته پژوهش و در پاسخ به سؤالات آنها اظهار کرد: برگشت اعتبارات پژوهشی همه ساله به عنوان یک غصه و درد ناتمام مشاهده می‌شود که پیشنهاد می‌کنیم در کاستن از این مشکل جدی این اعتبارات به صورت متمرکز اختصاص یافته و بیشتر مورد استفاده و جذب نهادهای مرتبط شود.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه‌ها به دلیل اختیاری بودن هزینه‌کرد این حوزه توجهی به جذب این اعتبارات نمی‌کنند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آیین‌نامه‌های توزیع اعتبارات دستگاهی مکلف نشده این منابع را هزینه کند، ما همه ساله شاهد بازگشت بخشی از اعتبارات حوزه پژوهش به کشور هستیم که متأسفانه برخی دستگاه‌ها در جذب این اعتبارات ناتوان هستند.

قائم مقام دانشگاه محقق اردبیلی حساسیت روی موضوع پژوهش را به عنوان یک حرکت جذاب، نو و فناورانه یادآور شد و گفت: ما باید نسبت به انجام کارهای پژوهشی و فناورانه اقدامی جدی انجام دهیم چرا که هر ناکامی و غفلت در این حوزه را می‌توان با حرکت‌های درست و زیربنایی به راحتی برطرف کرد.

 

عملکرد دستگاه‌های دولتی در حوزه پژوهشی بهبود یافته است

معاون پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی در ادامه به افزایش فعالیت‌های پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و افزود: بعد از فعال شدن کمیته‌های پژوهش و فناوری استان و ارتباط و تعاملی که بین مراکز علمی و دانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی به وجود آمده، ‌رغبت و انگیزه برای اجرای طرح‌های پژوهشی و مطالعاتی بیشتر شده است.

دبیر علمی ستاد هفته پژوهش و فناوری بیان کرد: به نسبت سال‌های گذشته این فعالیت‌ها از لحاظ کمی و کیفی رو به رشد است و به نظر می‌رسد خروجی این تحقیقات و کارهای پژوهشی منجر به حرکت‌های زیربنایی شود که در قالب کارهای تحقیقاتی و سفارشی از سوی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف مورد توجه جدی است.

انتهای پیام/62003/ن30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول