اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه اردبیل:

زائرسرای 9 طبقه در سرعین احداث می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: زائرسرای 9 طبقه در کنار امامزاده ابوالقاسم سرعین احداث و عملیاتی می‌شود.

زائرسرای 9 طبقه در سرعین احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ‌اکبر قیامی عصر امروز در همایش یاوران وقف در امامزاده سید صدرالدین اردبیل اظهار کرد: با احداث این مجموعه در شهر گردشگری سرعین امکان و فرصت خوبی فراهم می‌آید تا خدماتی به مسافران و گردشگران به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و کم توان معیشتی در قالب این زائرسرا ارائه شود.

وی از وقف به عنوان عنصر تقویت اقتصاد جامعه با بهره‌وری بیشتر و توان مضاعف در ارائه خدمات کیفی‌تر یاد کرد و گفت: ما در حال احداث یک مجتمع تجاری به تعداد 150 واحد در استان هستیم که امیدواریم این مجموعه تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به اجرای طرح‌های بهسازی و توسعه بقاع متبرکه و امامزاده‌ها اشاره کرد و افزود: هدف نهایی این است تا این مکان‌های معنوی و مناسب به قطب فرهنگی تبدیل شود.

قیامی از عملیات بهسازی و مرمت 17 امامزاده در اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این امامزاده‌ها و بقاع متبرکه محل رجوع و حضور مردم برای برگزاری برنامه‌های مختلف هستند.

وی سنددار شدن 100 مورد از موقوفات استان، خلع ید متجاوزان به حریم موقوفات، کسب 15 رأی در این زمینه و همچنین تثبیت موقوفات و صیانت از 870 مورد از موقوفات را در قالب اسناد رسمی دولتی یادآور شد و بیان کرد: ما از واقفان به عنوان حامیان این جهاد مقدس یاد کرده و از آنها تجلیل می‌کنیم.

قیامی از وقف به عنوان صدقه جاریه و ماندگار و عنصر رفع آسیب‌های اقتصادی و اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: با مدیریت درست در این عرصه می‌توان بخش عظیمی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها بزرگترین یاریگر ما در ترویج و توسعه امر وقف در جامعه هستند، اضافه کرد: هر چقدر این سنت حسنه نبی مکرم اسلام (ص) ترویج و توسعه پیدا کند، ما به همان میزان می‌توانیم شایستگی‌های جامعه دینی و اعتقادی خودمان را تقویت و توسعه بدهیم.

در این مراسم مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل نیز با بیان اینکه رسانه‌ها در ترویج سنت حسنه و کارکرد صحیح این موضوع نقش تأثیرگذار و پیشتازی را دارند، اظهار کرد: این گفتمان‌سازی از طریق رسانه‌ها به تقویت فرهنگ وقف منجر می‌شود.

عبدالله مددی تصریح کرد: ترویج فرهنگ وقف در بین مردم، کاهش آسیب‌ها و تقویت مودت و محبت را در جامعه بیش از گذشته زمینه‌ساز می‌شود.

انتهای پیام/62006/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول