اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

المانیتور: کری از سناتورهای دموکرات خواسته تا به تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران رای ندهند

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه با حضور در کنگره آمریکا از سناتورهای دموکرات خواسته است تا به تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران (ISA) رای ندهند.

المانیتور: کری از سناتورهای دموکرات خواسته تا به تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران رای ندهند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه المانیتور در گزارشی اختصاصی، مدعی شده است جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و کسی که از وی به‌عنوان معمار اصلی برجام نام برده می‌شود، روز سه‌شنبه با حضور در کنگره آمریکا از سناتورهای دموکرات خواسته است تا به تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران (ISA) رای ندهند.

قانون تحریم‌های ایران، تغییر یافته قانون داماتو است که در سال 1996 به تصویب رسیده و هر 10 سال تمدید می‌شود. در صورت عدم تمدید، قانون مزبور با پایان یافتن سال 2016، منقضی خواهد شد.

بنابراین گزارش، دولت آمریکا در خصوص وتوی تمدید قانون مزبور هنوز موضعی اتخاذ نکرده و تنها تلاش می‌کند تصویب آن را به تاخیر بیندازد.

مقامات دولتی آمریکا همچنین تصریح کرده‌اند که تصویب تمدید قانون تحریم‌های ایران می‌تواند به خشم ایرانیان منجر شود، آن هم در شرایطی که اختیار جدیدی برای بازگرداندن تحریم‌ها به دولت آمریکا نمی‌دهد که از قبل نداشته باشد.

پس از آنکه مجلس نمایندگان آمریکا با 419 رای موافق در برابر تنها 1 رای مخالف به تمدید قانون مزبور رای داد، رهبر معظم انقلاب اسلامی هشدار دادند که ایران در صورت تصویب نهایی تمدید مزبور، به آن پاسخ خواهد داد.

«دیک دوربین»، ناظم پارلمانی دموکرات‌ها در سنا که دیدار بین کری و سناتورهای دموکرات را در روز سه‌شنبه ترتیب داده می گوید: «کری به برجام افتخار می‌کند و جلسه را نیز با بیان این افتخار شروع کرد.»

وی می افزاید: «ما در آستانه رای گیری در خصوص تحریم‌ها قرار داریم و کری در این خصوص ما را به تفکر واداشت. ما نگران آن هستیم که در انتخابات آتی ایران چه اتفاقی رخ خواهد داد و امیدواریم کسانی که به دنبال میانه‌روی هستند، در این انتخابات پیروز شوند.»

در جلسه روز سه‌شنبه بین سناتورهای دموکرات و جان کری، حدود 10 سناتور و دو عضو مجلس نمایندگان که در دوره آتی به عضویت سنا درمی‌آیند حضور داشته‌اند. کری در این دیدار از سناتورها خواسته است تا برای حفظ ساختار توافق هسته‌ای با ایران و همچنین توافق تغییرات آب و هوایی در دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ تلاش کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول