اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بیانیه جامعه مطبوعاتی آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت روزنامه‌نگار پیشکسوت:

بزرگ‌مردی که « عزیز» بود و «عزیز» ماند

جامعه مطبوعاتی آذربایجان‌شرقی با تسلیت درگذشت عزیز حمزه‌زاده روزنامه‌نگار پیشکسوت آذربایجان اعلام کرد: بزرگمردی که « عزیز» بود و «عزیز» ماند و عزت و سرمایه کار رسانه‌ای بود.

بزرگ‌مردی که « عزیز» بود و «عزیز» ماند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، جامعه مطبوعاتی آذربایجان‌شرقی به مناسبت درگذشت روزنامه‌نگار پیشکسوت آذربایجان، استاد عزیز حمزه‌زاده، بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: دست گلچین روزگار، بار دیگر گلی از بوستان صفا و مهر و همت آذربایجان چید تا جامعه فرهنگ و ادب و مطبوعات این دیار، طعم یتیمی را بار دیگر احساس کند.

فعالان رسانه آذربایجان، چه آنها که پا به سن گذاشته‌اند و سابقه طولانی در کار خبر و گزارش و مصاحبه دارند و چه آنها که طی سال‌های اخیر، به این حوزه پرمخاطره و در عین حال حساس و ارزشمند ملحق شده‌اند، در مکتب درس استاد «حمزه زاده» در کنار آموزه‌های حرفه‌ای، با اخلاق، منش و مرام مردی آشنا شدند که هر چند گذشت روزگار، موهایش را سپید و شانه‌هایش را خم کرده بود اما او برای تربیت نسلی جدید از روزنامه‌نگاران با استعداد و اخلاق‌مدار در برابر موج مشکلات و راه ناهموار اطلاع رسانی خم به ابرو نیاورد.

در ادامه این بیانیه آمده است: بزرگمردی که « عزیز» بود و «عزیز» ماند و عزت و سرمایه کار رسانه‌ای بود. همه آنهایی که پای حرف‌های این پیر نام آشنای عرصه رسانه نشستند، همه آنهایی که افتخار همکاری با او را داشتند افتادگی و متانت در عین عظمت، نشاط و شادابی در عین کهولت، ادب و احترام در عین تجربه و کیاست استاد حمزه‌زاده را ویژگی و خصیصه بارز و برجسته وی توصیف می‌کنند.

در این بیانیه آمده است: او با کوله‌باری از تجربه و عشق و علم، کار رسانه را با حِلم و بردباری در هم آمیخت و در طی بیش از نیم قرن کار مطبوعاتی، با کنار زدن پرده‌های پندار و غرور و نخوت، شیوه‌ای «اخلاق‌مدار» از خود به یادگار گذاشت.

اینک جامعه مطبوعاتی آذربایجان شرقی در خزان سرد پاییز، بار دیگر، با دیدگانی  اشکبار و دلهایی سرشار از عشق و محبت، خزان گلی معصوم و داغ فراق دوستی را به نظاره نشسته است که از خود جز نیکی و وفا برجای نگذاشته است.

جامعه مطبوعاتی آذربایجان‌شرقی تصریح کرده است: هر چند «حمزه زاده عزیز» به همکاران صدیق و پیشرو خویش چون شفائی، آرش آزاد، اعلمی و بقیه ملحق شد اما گلستان مطبوعات آذربایجان به پشتوانه دعای خیر آن عزیزان و گل‌های دست پرورده‌شان، همچنان شاداب و بالنده، در راه تحقق آرمان‌های خویش و ادای دین و انجام رسالت اطلاع رسانی خود، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

امروز جامعه مطبوعاتی آذربایجان، از وجود نازنین مردی وداع می کند که به حق عنوان «معلم اخلاق رسانه» برازنده وجودش بود و درس وفاداری، تلاش مضاعف، حفظ حرمت‌ها و حریم قلم باور قلبی و مرام کارش بود و سرلوحه مشق‌ای خط نخورده ما…

ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار آن عزیز از دست رفته، شادی روح آن بزرگوار جنت مکان را از درگاه احدیت مسئلت می‌نمائیم.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی نیز طی پیامی درگذشت زنده یاد عزیز حمزه‌زاده را به خانواده این مرحوم و اصحاب رسانه تسلیت گفت.

 

 

سلام برای عزیز خبر، می‌نویسم محبت‌های بی‌دریغ‌تان را ، می‌نویسم امید به زندگی تان را و می‌نویسم کمال ادب و معرفت‌تان را ای عزیز خبر.

آن روز که با آقای جبارزاده استاندار به عیادت‌تان آمده بودیم وعده دیگری دادید از ادامه راه پر پیچ و خم معرفت و محبت‌تان را و به همه قول دادید که پس از برخاستن از تخت بیماری باز هم قلم بدست بگیرید و بنویسید و ... این است رسم رفاقت استاد که همه را در فراق خود تنها گذاشتید و به سفر همیشگی رهسپار شدید.

بدرود ای استاد عزیز معرفت ،حمزه زاده عزیز.

حیدری همکار  شما و خبرنگار صدا و سیمای تبریز

انتهای پیام/60002/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول