اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد:

750 هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد در سال جاری به کشت بادام زمینی اختصاص یافت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: 750 هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد در سال جاری به کشت بادام زمینی اختصاص یافت.

750 هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد در سال جاری به کشت بادام زمینی اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل علی اکبر حسینیان پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی محصولات با ارزش افزوده بالا اظهار کرد: امسال 750 هکتار از اراضی شهرستان پارس‌آباد به کشت بادام‌زمینی اختصاص یافته است.

وی افزود: این میزان سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته 60 درصد افزایش داشته و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 2 هزار و 700 تن بادام‌زمینی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد گفت: عملیات برداشت بادام‌زمینی در این شهرستان به روش مکانیزه انجام می‌شود که این امر علاوه بر صرفه‌جویی در وقت و زمان هزینه کارگری را نیز در برداشت آن کاهش می‌دهد و به همین دلیل سال به سال  افزایش چشمگیر سطح زیر کشت این محصول را در منطقه شاهد هستیم.

حسینیان تصریح کرد: بادام‌زمینی جز محصولاتی با ارزش افزوده در سطح بالایی است که توسعه و کشت آن می‌تواند به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در منطقه کمک قابل توجهی کند.

وی عنوان کرد: این محصول از لحاظ فنی و تخصصی این قابلیت و توانایی را دارد که در تناوب با غلات قرار بگیرد و به اصلاح و بهبود حاصلخیزی خاک نیز کمک قابل توجهی کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد یادآور شد: رقم کاشته شده بادام‌زمینی در پارس‌آباد رقم گلی بوده و با غلات تناوب زراعی دارد.

حسینیان در پایان سخنان خود بیان کرد: دانه بادام‌زمینی دارای 30  تا 50 درصد روغن و 25 درصد پروتئین است که کشت این محصول به حاصلخیز بودن خاک کمک کرده و درآمد خوبی برای کشاورزان بادام‌زمینی کار دارد.

انتهای پیام/ 62013/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول