اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس خبر می‌دهد

انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه مازندران و مرکز پژوهش‌های مجلس

با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه مازندران و مرکز پژوهش‌های مجلس منعقد شد.

انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه مازندران و مرکز پژوهش‌های مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، بعد از ظهر امروز با حضور رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بابلسر، رئیس دانشگاه مازندران و برخی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه مازندران، نخستین تفاهم‌نامه همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس با دانشگاه غیرتهرانی در دانشگاه مازندران منعقد شد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه آمریکا در پس آزادی‌خواهی و عدالت‌طلبی از هیچ جنایتی کوتاهی نکرد، اظهار کرد: مبارزه با چنین دولتی آسان نبوده و تنها از طریق دستیابی به علوم و فن آوری، وحدت و انسجام داخلی و قطع واردات تولیدات غیرضروری محقق می‌شود.

سیدخلاق میرنیا با اشاره به اهمیت انجام پژوهش و مطالعات علمی در تصمیم‌گیری‌های مجلس شورای اسلامی و نقش آن در پیشبرد اهداف و برنامه‌های آتی کشور عنوان کرد: استفاده از توانمندی‌های مراکز دانشگاهی در زمینه شناخت دقیق و علمی راهکارها، حل مسائل و مشکلات داخلی و بین‌المللی بسیار تأثیرگذار است.

وی تربیت نیروی متخصص در قالب برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی، همکاری درخصوص تثبیت و گسترش فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و کاربردی، تبادل مطالعاتی و علمی در مورد تحقیقات و مطالعات انجام شده در زمینه‌ها مرتبط، همکاری در جهت هدایت و حمایت طرح‌های پژوهشی و برگزاری همایش‌های داخلی و بین‌المللی دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های مشترک درباره مسائل و چالش‌های اصلی را از جمله محورهای همکاری این تفاهم‌نامه دانست.

این مسؤول ارزیابی قوانین تغییر کاربری زمین، ارزیابی قوانین مربوط به بهره‌برداری گردشگری از مناطق حفاظت شده محیط زیست، بررسی لوایح و طرح‌های مربوط به مدیریت گردشگری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، مطالعه و بررسی لوایح مربوط به حوزه‌های دریای خزر، محیط زیست، کشاورزی و گردشگری را از دیگر محورهای همکاری این تفاهم‌نامه برشمرد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه برای اجرای این تفاهم‌نامه کمیته‌ای مشترک از نمایندگان تام‌الاختیار دانشگاه و مرکز تشکیل می‌شود، گفت: این تفاهم‌نامه از تاریخ تبادل به مدت چهار سال معتبر بوده و استمرار آن در صورت موافقت طرفین امکان‌پذیر است.

میرنیا در پایان گفت: دانشگاه مازندران با 360 عضو هیأت علمی، یک هزار دانشجوی دکتری، 2 هزار و 500 دانشجو کارشناسی ارشد و در مجموع 14 هزار و 800 دانشجو در حال ارائه خدمات علمی به دانشجویان است.

انتهای پیام/86010/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول