اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی وزیر ارشاد خبر داد

رکورد یک میلیونی تولید کتاب در ایران/ کتاب رسانه تمدن است

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بعد از سال 57 تا کنون، میزان تولید آثار در قالب کتاب سال گذشته به یک میلیون رسید و تا کنون 80 هزار و 246 عنوان کتاب نیز در کشور تولید شده است.

رکورد یک میلیونی تولید کتاب در ایران/ کتاب رسانه تمدن است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سید عباس صالحی صبح امروز در مراسم بیست و سومین دوسالانه کتاب اصفهان اظهارکرد: جایزه کتاب اصفهان نقطه اتصالی به پیشینه مکتب‌آفرینی در اصفهان است.

وی افزود: تمدن‌ها با کتاب آغاز می‌شوند و با کتاب‌هایشان شناخته خواهند شد، همان‌گونه که بسیاری از کشورها همچون یونان که با آثار اسطو و افلاطون شناخته شده، با فرهنگ و کتاب شناخته می‌شوند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در آبان ماه سال گذشته جشن انتشار یک میلیون کتاب را در خانه کتاب ایران برگزار کردیم که از این تعداد کتاب 600 هزار جلد چاپ اول و 400 هزار جلد کتاب چاپ بالاتر بود.

وی خاطرنشان کرد:  بعد از سال 57 تاکنون، میزان تولید آثار در قالب کتاب سال گذشته به یک میلیون رسید و تا کنون 80 هزار و 246 عنوان کتاب نیز در کشور تولید شده است، البته نباید به کمیت قانع باشیم ولی کمیت گاهی راهی به سوی کیفیت است.

صالحی عنوان داشت: استعداد تولید کمی و کیفی کتاب در کشور ارتقا پیدا کرده که باید قدر آن را دانست چراکه این موفقیت، موفقیت کمی نیست.

وی با اشاره به آمایش موضوعی و عنوانی کتاب اضافه کرد: باید از زاویه آمایش نیز به کتب مختلف نگاه کرد که 5 موضوع به عنوان برترین موضوعات کتاب در سال گذشته انتخاب شدند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهارداشت: موضوع علوم عملی در سال گذشته با 13 هزار و 211 عنوان به عنوان برترین عنوان میان دیگر عناوین انتخاب شد.

وی اذعان داشت: موضوع ادبیات با 10762 عنوان، کودک با 10477 عنوان، دین با 9542 عنوان و علوم اجتماعی با 9010 عنوان به ترتیب رتبه‌های بعدی عناوین کتاب را در سال گذشته از آن خود کرده‌اند.

انتهای پیام/63056/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول