اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس:

سهم تحریم در مشکلات کشور تنها 30 درصد است/جهانخواری آمریکا با تغییر دولت‌ها از بین نمی‌رود

رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی سهم تحریم در رفع مشکلات کشور را نهایتاً 30 درصد دانست و گفت: موارد زیادی از بروز فساد در کشور مشاهده می‌شود و باید برای رفع بدون اغماض آن قدم برداریم تا کشور از این وضعیت رهایی یابد.

سهم تحریم در مشکلات کشور تنها 30 درصد است/جهانخواری آمریکا با تغییر دولت‌ها از بین نمی‌رود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد توکلی عصر امروز در همایش بررسی چشم‌انداز اقتصاد و سیاست بین‌الملل ایران پس از انتخابات آمریکا، با استناد به آمارهای بانک جهانی در مورد اقتصاد ایالات‌ متحده اظهار کرد: جهانی شدن از ابتدا باور شیعه بوده، اما با جهانی شدن به سبک آمریکا بسیار متفاوت است.

وی در توصیف جهانی شدن آمریکایی افزود: آمریکا در هر حالتی اصرار به کنترل دنیا دارد و با این کنترل توانسته بدهی دولتی خود را افزایش داده و ثروت سایر ملت‌ها را صرف کسری بودجه دولت خود کند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی سرانه بدهی هر آمریکایی را 53.3 دلار اعلام کرد و گفت: این عدد دو برابر سرانه بدهی دولتی کشور بحران زده پرتغال است، تراز تجاری آمریکا در طول تاریخ همیشه منفی بوده یعنی این کشور بیش از صادرات خود، واردات داشته اما همیشه این شکاف منفی را با سرازیر کردن پس انداز سایر کشورها پوشش داده است.

رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بر همین اساس نتیجه‌گیری کرد: سیاست آمریکا صرف نظر از دموکرات یا جمهوری‌خواه بودن دولت آن، حفظ وضعیت فعلی جهان و استفاده از فرصت غارت ثروت سایر ملت‌ها است.

وی در ادامه اذعان داشت: دلار در حال حاضر ارز مسلط بر دنیا است و دولت این کشور توانسته به واسطه این تسلط میلیاردها دلار پول چاپ کند و با صدور آن به سایر کشورها از تورم مصون بماند.

توکلی همچنین تصریح کرد: بر همین اساس در داخل کشور فارغ از اینکه ترامپ رئیس جمهور شده یا فردی دیگر، باید به مشکلات خود رسیدگی کنیم، مشکلاتی که بعضاً از نظر اثرگذاری، کمتر از تحریم‌ها نیستند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی فساد و عدم عقلانیت در حکمرانی را از جمله چالش‌های مهم کشور قلمداد کرد و گفت: برخی اشتباهات در سیاست گذاری دولت فعلی موجب شده اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور اجرایی نشود و یکی از این اشتباهات، قبول کردن حاکمیت شرکت‌های چند ملیتی در اقتصاد است.

رئیس سابق مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی سهم تحریم در رفع مشکلات کشور را نهایتاً 30 درصد دانست و اضافه کرد: موارد زیادی از بروز فساد در کشور مشاهده می‌شود و باید برای رفع بدون اغماض آن قدم برداریم تا کشور از این وضعیت رهایی یابد.

توکلی تصریح کرد: ما و آمریکا با هم خوب نیستیم و خوب هم نخواهیم شد، زیرا آن‌ها به دنبال سلطه بر ما هستند و ما نیز این را بر نمی‌تابیم.

وی در خاتمه در پاسخ به سؤالی در مورد نقض صورت گرفته در برجام گفت: خداوند در قرآن کریم فرموده به عهد خود پایبند باشید و در نقض آن پیش دستی نکنید اما زمانی که طرف شما بدعهدی کرد، آن را به هم بزنید.

انتهای پیام/63062/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول