اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

میدان آذربایجان از جایگاه مورد انتظار خود فاصله دارد

شهردار تبریز گفت: میدان آذربایجان، با وجود این‌که از بزرگ‌ترین میادین کشور است، از جایگاه مورد انتظار خود فاصله چشمگیر دارد.

میدان آذربایجان از جایگاه مورد انتظار خود فاصله دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی از مراحل اجرایی، پروژه عظیم میدان آذربایجان بازدید کرد و در جریان روند احداث تقاطع‌های غیرهمسطح این پروژه قرار گرفت.

وی با اشاره به نقش ویژه پروژه آذربایجان خاطرنشان کرد: این پروژه مهم، با در نظر داشتن ضرورت‌های شهرسازی آغاز شده و دستاوردهای آن، زمینه‌های تحول غرب شهر را در بخش‌های متعدد کالبدی و ترافیکی، فراهم خواهد آورد.

شهردار تبریز اضافه کرد: میدان آذربایجان، با وجود این‌که از بزرگ‌ترین میادین کشور است، از جایگاه مورد انتظار خود فاصله چشمگیر دارد، از این رو، شهرداری تبریز در برنامه عمرانی خود تلاش دارد تا در قالب جراحی بزرگ عمرانی و ترافیکی، این میدان را به عرصه‌ای بانشاط و موثر در غرب شهر تبدیل کند.

وی با اشاره به این‌که حجم عملیاتی پروژه، معادل پنج پروژه تقاطع غیرهمسطح است، متذکر شد: با توجه به این حجم چشمگیر، بخش‌های مختلف با تعریف فازبندی‌های مجزا در نظر گرفته شده و علی‌رغم سرمای هوا، با سرعت چشمگیر ادامه دارد.

نجفی ادامه داد: سرعت اجرایی پروژه و استاندارهای کیفی آن، دو فاکتور مهم اجرایی است که باید با مدیریت زمان و استفاده بهینه از مصالح و تجهیزات مد نظر مدیران اجرایی پروژه باشد.

شهردار تبریز همچنین از تلاش‌ بی‌وقفه مدیران، ناظران و عوامل اجرایی قدردانی کرد و افزود: تلاش‌ عوامل اجرایی، عمدتاً در محیط محصور کارگاه و دور از دید عمومی صورت می‌گیرد؛ با این حال، با بهره‌‌برداری از پروژه، نتایج این همت و مجاهدت، در آینده‌ای نزدیک، بارز خواهد بود.

پیش از سخنان شهردار تبریز، حسین عالی‌باف شهردار منطقه 4 با ارائه گزارشی خاطرنشان کرد: با تلاش بی وقفه و شبانه روزی دست اندرکاران حوزه عمرانی منطقه، عملیات عمرانی مربوط به بخش‌های داخلی میدان تقریبا به اتمام رسیده و با شروع عملیات در رمپ های ورودی میدان، پروژه وارد فاز جدید اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در سایه برنامه زمان‌بندی، اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح پروژه با پیشرفت 90 درصدی همراه است؛ اما با احتساب رمپ‌ها و ورودی‌های خارج میدان، کلیت پروژه با پیشرفت 70 درصد تداوم دارد.

در این بازدید، سعید محدث عضو شورای اسلامی شهر تبریز، معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز و شهرداران مناطق 4 و 10 نیز حضور داشتند.  

میدان آذربایجان با وسعت یک‌ونیم برابر میدان آزادی تهران، یکی از بزرگترین میادین اصلی کشور است. در طرح جدید این میدان که با محوریت دسترسی به چهار مسیر بلوار شهید بابایی، اتوبان پاسداران، بلوار آذربایجان و بلوار ستارخان از طریق خطوط رفت و برگشت  منتشر شده است، سه رمپ «پاسداران–آذربایجان»، «بابایی-آذربایجان» و «آذربایجان-بابایی» در قالب مسیرهای طبقاتی و همچنین آکس مسیر عبور تراموا، عابرپیاده و دوچرخه در محدوده مرکزی میدان، پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/60002/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول