اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد

آغاز به‌کار جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس گفت: در آستانه سالروز ولادت نبی مکرم اسلام(ص) جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با هدف معرفی غذاهای محلی و سنتی در شیراز برگزار شد.

آغاز به‌کار جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مصیب امیری عصر امروز در آئین گشایش این جشنواره با بیان این‌که در آستانه ولادت نبی مکرم اسلام(ص) جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری با هدف معرفی غذاهای محلی و سنتی در شیراز برگزار شد اظهار داشت: برپایی نمایشگاه غذاهای محلی، مسابقه آشپزی، انتخاب واحدهای پذیرایی و محل‌های عرضه غذاهای برتر مهم‌ترین محورهای این جشنواره است.

وی خاطرنشان کرد: نمایش‌های آئینی، نشست‌های علمی، نمایشگاه صنایع‌دستی مورداستفاده در تهیه و عرضه غذا از دیگر محورهای این جشنواره است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس تصریح کرد: فارس با داشتن جاذبه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، طبیعی و گردشگری استانی است که به‌عنوان منطقه هفت میزبان استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری و لرستان است.

امیری با اشاره به اینکه خوراک بخشی از فرهنگ و آئین ایران اسلامی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های جهانی همواره موردتوجه گردشگران داخلی و خارجی قرارگرفته است، افزود: خلاقیت، نوآوری در صنایع‌دستی، غذاهای محلی، سنتی و دیگر صنایع در این استان بستر را برای برگزاری چنین جشنواره‌هایی فراهم کرده است.

وی بیان داشت: این جشنواره از 25 تا 27 آذر ماه جاری با معرفی غذاهای چهار استان در شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) برگزار شده است.

انتهای پیام/2448/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول