اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس:

فلسفه وجودی سازمان تعاون روستایی حمایت از کشاورز است

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: فلسفه وجودی سازمان تعاون روستایی حمایت از کشاورز است.

فلسفه وجودی سازمان تعاون روستایی حمایت از کشاورز است

سید کمال‌الدین شهریاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان دشتی اظهار داشت: از کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تقاضا کردیم که سه نفر از نمایندگان عضو کمیسیون مجلس شورای اسلامی به اتفاق معاون استاندار، فرماندار دشتی، مدیرجهاد کشاورزی استان بوشهر به شهرستان‌های دشتی و دشتستان اعزام  تا از نزدیک با مشکلات گوجه‌کاران استان بوشهر آشنا شوند.

وی اضافه کرد: از نزدیک میزان کشت و برداشت و محصولات دپو شده گوجه فرنگی در شهرستان‌های دشتی و دشتستان را مشاهده کردیم‌.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنده زبانم از همه شما قوی‌تر، برنده تر و گوینده تر است  و به عنوان خدمتگزار شما مردم آمده ام تا مشکلات شما را بررسی و منعکس نمایم.

وی افزود: قیمت تمام شده محصول گوجه فرنگی در حال حاضر روی زمین 600 تومان در هر کیلو است که همراه با هزینه های مانند خرید سبد و نرخ دستمزد کارگران برای جمع‌آوری محصول به 900 تومان در هر کیلو می‌رسد.

شهریاری با بیان اینکه بازاریابی جزء یکی از وظایف سازمان تعاون روستایی است تاکید کرد: بیش از 30 برنامه در وظایف سازمان تعاون روستایی به موجب قانون پیش بینی شده است و از حمل و نقل تا ایجاد سردخانه، انبار و کارخانه از وظایف سازمان تعاون روستایی است‌.

وی افزود: متاسفانه در استان بوشهر گفته‌اند سطح زیر کشت این محصول باید محدود کنید. آیا این اقتصاد مقاومتی است که ما باید فقط به بازار داخل نگاه کنیم؟

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی گفت: پیش از این بازار گوجه فرنگی خارج از فصل استان بوشهر به دلیل این که نیمی از کشور زیر برف و سرما بود پر رونق و پرفروش بود اما در سال های اخیر به دلیل کشت بیش از حد و بالا رفتن راندمان برداشت محصول از زمین بازار تعادل خود را ازدست داده است و کشاورزان قادر نیستند هزینه تولید خود را از محل فروش گوجه فرنگی تامین کنند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طی مکاتباتی که با وزیر جهادکشاورزی داشتم و نامه‌ای که خدمت رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی ارسال و درخواست کردم که اعضای کمیسیون برای بررسی میدانی به استان بوشهر اعزام کند که خوشبختانه تعدادی از اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی به منطقه سفر کردند و با مسائل و مشکلات بوجود آمده در این بخش آشنا و با کشاورزان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

وی افزود: در ادامه این بازدیدها جلسه ای با حضور مسؤولین استان بوشهر در محل استانداری خواهیم داشت و مسائل را مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد و سپس نمایندگان عضو کمیسیون کشاورزی نیز گزارشی تهیه که می تواند زمینه اقدام و عمل برای وزارت جهاد کشاورزی باشد تا با اتخاذ یک راهکار این وضعیت را سامان دهند.

شهریاری در پاسخ به اینکه بسته‌های حمایتی دولت چه نقشی می‌تواند نسبت به رفع مشکلات گوجه‌کاران استان بوشهر داشته باشد، گفت: فلسفه وجودی سازمان تعاون روستایی حمایت از کشاورز است و باید وارد عمل شود و با سرمایه‌ای که در اختیار دارد بتواند گوجه فرنگی که امروز بازاری ندارد از کشاورزان خریداری و به کارخانه‌جات تبدیلی تحویل دهد.

انتهای پیام/3347/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول