اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اصفهان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان خبر داد

استقرار 100 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان اصفهان/تسهیلات 300 میلیون تومانی جهت احداث مجتمع خدماتی رفاهی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: با آغاز فصل زمستان در محورهای مواصلاتی استان اصفهان 100 اکیپ راهداری مستقر شدند که تاکنون هیچ مشکلی در انسداد جاده‌ها نبوده است.

استقرار 100 اکیپ راهداری در محورهای مواصلاتی استان اصفهان/تسهیلات 300 میلیون تومانی جهت احداث مجتمع خدماتی رفاهی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، داریوش امانی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی هفته حمل و نقل و راهداری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال 76 به پیشنهاد وزارت راه و ترابری روز 26 آذر به عنوان روز حمل و نقل شناخته شد.

وی افزود: بیش از 98 درصد حمل و نقل کشور از جمله شهرک‌های حمل و نقل، پایانه‌های بار، ناوگان و شرکت‌های حمل و نقل توسط سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت می‌پذیرد و در استان اصفهان این حجم از سرمایه‌گذاری در صنعت حمل و نقل به 70 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: رانندگان سربازان گمنام اقتصادی کشور هستند چراکه بیشترین خدمات را برای جابجایی بار و مردم با کمترین چشم‌داشت انجام داده و جان و مال خود را فدای شغل خود می‌کنند که این امر در کمتر شغلی دیده می‌شود.

وی اذعان داشت: اکثریت محور‌های استان اصفهان دیروز و امروز با بارش برف همراه بود و کارکنان راهداری در سخت‌ترین شرایط جوی و در برخی مناطق در دمای 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر مشغول به خدمت‌رسانی هستند و این در حالی است که به دلیل کمبود بودجه استانی، حقوق برخی از این تلاش‌گران عقب افتاده است.

امانی عنوان داشت: استان اصفهان نخستین رتبه آزادراه و بزرگراه در کشور را دارد، همچنین رتبه نخست زیرساخت‌های حمل و نقلی از جمله پایانه‌های بار، مسافر، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی متعلق به استان اصفهان است.

وی تأکید کرد: عبور کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب در استان اصفهان به عنوان یک شاه‌راه استراتژیک در کشور محسوب شده که نشانه اهمیت بالای حمل و نقل در استان اصفهان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان ابراز داشت: با آغاز فصل زمستان و از امروز در محورهای مواصلاتی استان اصفهان 100 اکیپ راهداری مستقر شدند که تاکنون هیچ مشکلی در انسداد جاده‌ها نبوده است.

وی از برگزاری همایش یاوران راه ایمن خبر داد و بیان کرد: این همایش مقدمه‌ای برای آغاز اقدامات و فعالیت‌های حمل و نقلی بزرگ‌تر در آینده بوده و فرهنگ ترافیک مردم را اصلاح می‌کند.

امانی با اشاره به مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی در استان اصفهان تصریح کرد: در محورهای مواصلاتی استان اصفهان 42 مجتمع خدماتی رفاهی به بهره‌برداری رسیده و خدمت‌رسانی می‌کنند و استان اصفهان دارای رتبه نخست کشوری در تعداد این مجتمع‌هاست.

وی اضافه کرد: نزدیک به 20 مجتمع خدماتی رفاهی در حال احداث و بهره‌برداری است و 27 مجتمع دیگر نیز در صدد انجام اقدامات مقدماتی برای اخذ موافقت اصولی برای احداث مجتمع خدماتی رفاهی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان یادآور شد: قطعاً استان اصفهان هر ساله نیازمند مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی بیشتری خواهد بود و بر اساس برآورد صورت گرفته استان اصفهان نیازمند 85 مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی است.

وی اظهار داشت: تسهیلات 300 میلیون تومانی به صورت بلاعوض جهت احداث جاده ورودی و خروجی این مجتمع‌ها توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان به بخش خصوصی اختصاص می‌یابد و اولویت ارائه این تسهیلات در جاده‌های کمتر توسعه‌یافته است که محور آزادراه اصفهان- کاشان در اولویت ایجاد چنین مجتمع‌هایی دارد.

انتهای پیام/63056/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول