اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهم‌ترین اهداف طرح تفضیلی شهر خسروشاه اعلام شد

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی مهم‌ترین اهداف طرح تفضیلی شهر خسروشاه را به حداقل رساندن آثار منفی توسعه شهری بر محیط زیست، توسعه فضاهای سبز، ایجاد انسجام در بافت شهر و تامین نیازهای اصلی شهر اعلام کرد.

مهم‌ترین اهداف طرح تفضیلی شهر خسروشاه اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، توحید اخلاقی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان، به حداقل رساندن آثار منفی توسعه شهری بر محیط زیست، توسعه فضاهای سبز، ایجاد انسجام در بافت شهر و  تامین نیازهای اصلی شهر را مهم‌ترین اهداف طرح جامع تفضیلی شهر خسروشاه عنوان کرد.

وی افزود: در سال 83 طرح هادی خسروشاه برای جمعیت 14 هزار و 890 نفر و مساحت 345 هکتار با نرخ رشد جمعیتی 2.2 تدوین شد.

اخلاقی گفت: قرارداد تهیه طرح جامع تفضیلی شهر هم در سال 90 با شرکت مهندسین شهرسازان آذراندیش منعقد و از آن تاریخ تاکنون 6 جلسه کمیته فنی برگزار شد و در نهایت این طرح در شهریور 95 مصوب شد.

وی با بیان اینکه جمعیت این شهر در سال 90، حدود 12 هزار و 447 نفر بود و پیش‌بینی می‌شود به بیش از 16 هزار نفر ارتقاء یابد و جمعیت پیش‌بینی شده در افق 10 ساله 23 هزار نفر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اذعان داشت: خسروشاه از جمله شهرهای کوچک استان بوده و ظرفیت توسعه شهر به شدت وابسته به مرکز استان است.

این مسئول محدوده مسکن مهر شهر خسروشاه را 45 هکتار عنوان و اضافه کرد: در زمینه‌هایی مثل توریست و گردشگری مشکلاتی وجود دارد و نباید خطرات احتمالی در ارتباط با سیل و زلزله را از نظر دور داشت.

اخلاقی در ادامه مهم‌ترین اهداف طرح تفضیلی شهر خسروشاه را به حداقل رساندن آثار منفی توسعه شهری بر محیط زیست، توسعه فضاهای سبز، ایجاد انسجام در بافت شهر، تامین نیازهای اصلی شهر اعلام کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تدوین ایده کلی با الگوی مرتبط با دفاع غیرعامل، مشخص شدن پناهگاه و اماکن امن و طراحی‌های چند عملکردی، تصریح کرد: حریم پیشنهادی شهر از نیروگاه حرارتی شروع شده و تا خطوط برق فشارقوی روستای خاصه‌لر امتداد می‌یابد.

انتهای پیام/60002/ج20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول