اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

منابع نظامی یمن در گفت‌وگو با فارس مطرح کردند

مأرب و شبوه کابوس مزدوران سعودی/ تمام محاسبات ریاض اشتباه از آب درآمد

منابع نظامی یمن با تشریح تازه‌ترین تحولات میدانی نبرد سنگین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی با مزدوران سعودی در استان‌های مأرب و شبوه تاکید کردند همه محاسبات عربستان در یمن اشتباه از آب درآمد.

مأرب و شبوه کابوس مزدوران سعودی/ تمام محاسبات ریاض اشتباه از آب درآمد

سرلشکر «عبدالله راشد البرزی»، نظامی یمنی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا اظهار داشت: پس از گذشت بیست ماه از تجاوز وحشیانه علیه یمن، مقاومت نظامی، میدانی و اقتصادی ملت یمن پروژه نظامی، سیاسی و اقتصادی ائتلاف سعودی در یمن را ناکام گذاشت.

وی با بیان اینکه محاسبات ائتلاف سعودی از همان ابتدا اشتباه بود، افزود: ائتلاف دشمن سعودی به رغم اینکه از پشتیبانی آمریکا و انگلیس برخوردار است بعد از ششصد روز از تجاوز علیه یمن نتوانسته هیچ دستاوردی در یمن داشته باشد غیر اینکه ضمن نابودی زیربناها به بهانه بازگرداندن مشروعیت و تامین امنیت عربستان مرتکب جرایم جنگی و فجایع خونبار علیه یمنی ها می شود.

راشد البرزی حمایت سیاسی، نظامی و رسانه ای آمریکای و غرب از اشغالگری یمن و تجزیه و چپاول ثروت آن را در برابر افکار عمومی عربی و غربی لو رفته خواند و گفت: این کمک ها بی هدف صورت نگرفته و آمریکا از جنگ یمن، تامین منافع اقتصادی و سیاسی خود در منطقه را دنبال می کند به گونه ای که علاوه بر فروش سلاح به شریک نفتی دیرینه خود به دنبال سیطره بر مهم ترین آبراه بین المللی یعنی تنگه باب المندب است.

این نظامی یمنی با بیان اینکه ثروتمندترین کشور جهان به فقیرترین کشور جهان حمله کرده گفت: عربستان طی سال های اخیر زرادخانه تسلیحاتی خود را با مدرن ترین تسلیحات و تجهیزات نظامی غربی و بخصوص آمریکایی پر کرده و جنگنده ها، تانک ها و کشتی های جنگی خریده است و همچنین روابط قوی با رژیم اشغالگر صهیونیستی برقرار کرده و آن را علنی کرده است.

وی افزود: عربستان در ابتدای جنگ تصور می کرد می تواند ضمن بازگرداندن منصور هادی فراری و خائن به قدرت تجزیه یمن را در دستور کار قرار بدهد اما با مقاومت جانانه ملت یمن و دفاع رزمندگان یمنی و موشک های بالستیک آنها و پیشروی های زمینی ارتش و کمیته های مردمی در عمق خاک سعودی روبرو شد تا جایی که عربستان را در باتلاق جنگ یمن گرفتار کرد و اقتصاد آن را در سایه کاهش قیمت نفت در معرض سقوط قرار داد

راشد البرزی گفت: ادامه پیروزی های ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه های داخلی و بخصوص در تعز، مأرب، الجوف، صنعا، صعده و حجه ضربه دردناکی به ائتلاف دشمن سعودی و مزدورانش بوده است.

وی افزود: اما در جبهه های مرزی و فرامرزی حساسیت ارتش سعودی بیش تر است و معادله برای ریاض سخت تر و پیچیده تر است چون ارتش و کمیته های مرمی راهبردی خارج از محاسبات دشمن سعودی اعمال کردن به گونه ای که ارتش سعودی با تلفات انسانی بزرگی روبرو است که روحیه نظامیان آن را کاملا تضعیف کرده است.

هلاکت شمار زیادی از مزدوران سعودی در صرواح، شبوه و نهم

از سحرگاه دیروز چهارشنبه درگیری های شدیدی در شهر صرواح در استان مأرب در شمال شرق یمن جریان دارد.

حسام السلامی، یک منبع نظامی در کمیته های انقلابی یمن گفت: درگیری ها صبح چهارشنبه در اطراف ارتفاعات هیلان و مناطق مخدره، وادی الربیعه و نزدیک به فرودگاه صرواح شدت گرفته است.

وی افزود: مزدوران و شبه نظامیان ائتلاف دشمن سعودی حمله شدیدی به سمت فرودگاه صرواح ترتیب دادند اما نیروهای ارتش و کمیته های مردمی حضور خود را در ارتفاعات پیرامون فرودگاه تقویت کردند.

السلامی با اشاره به تبادل آتش شدید بین تروریست ها و نیروهای یمنی از صبح دیروز چهارشنبه تاکنون گفت: مزدوران ائتلاف دشمن سعودی تلاش داشتند به سمت جاده مواصلاتی بین صرواح و العرقوب در خولان صنعا پیشروی کنند تا سه ارتفاع راهبردی مشرف به این جاده را تحت سیطره خود بگیرند اما نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مزدوران سعودی را وادار به عقب نشینی کرد.

این فرمانده نظامی کمیته های انقلابی یمن افزود: رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی پیشروی های گسترده مزدوران سعودی در نهم و مأرب را که با پشتیبانی هوایی فشرده نیروی هوایی عربستان همراه بود ناکام گذاشتند.

ستار الحاکم، یک فرمانده نظامی ارتش یمن نیز در گفت وگو با خبرنگار فارس در صنعا گفت: ارتش و کمیته های مردمی تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی به سمت المدفون در اطراف نهم را که با پشتیبانی قوی نیروی هوایی عربستان همراه بود ناکام گذاشتند.

وی افزود: در این عملیات شمار زیادی از مزدوران سعودی کشته و زخمی شدند و اجساد کشته ها در مناطق الشعب و الودیان روی زمین افتاده است .

علی الحوثی، یک فرمانده کمیته های انقلابی یمن نیز در خصوص جبهه مأرب گفت: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی شب گذشته نیز تلاش مزدوران سعودی برای پیشروی به سوی ارتفاعات هیلان در صرواح را ناکام گذاشته و ده ها نفر از آنها را کشته و زخمی کردند آمبولانس ها هم برای انتقال ده ها نفر از مزدوران مجروح به سرعت در حال رساندن خود به محل درگیری بودند.

وی افزود: ارتش و کمیته های مرمی همچنین تلاش دیگر مزدوران سعوی برای پیشروی به سوی المخدره در استان مأرب را ناکام گذاشته که در جریان آن چند خودروی زرهی آنها منهدم و چندین نفر کشته و زخمی شدند.                

این منبع نظامی گفت: مزدوران سعودی دو ماه پیش نیز در تلاش برای تسلط بر جاده صرواح و خولان که به جنوب صنعا می رسد ناکام بودند.

وی افزود: در استان شبوه نیز شماری از مزدوران سعودی در جریان دومین روز تلاش برای پیشروی به سوی مواضع ارتش و کمیته های مردمی در شهر عسیلان کشته و زخمی شدند.

این منبع گفت: رزمندگان ارتش و کمیته های مردمی تلاش های گسترده مزدوران سعودی برای پیشروی در شهرهای بیحان و شبوه را پس از درگیری های شدیدی که نیروی هوایی عربستان هم در آن شرکت داشت ناکام گذاشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول