اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محمدجواد لاریجانی در خمینی‌شهر:

برجام بیانگر نگرانی دشمنان اسلام برای رشید شدن جمهوری اسلامی بود

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه گفت: برجام بیانگر نگرانی دشمنان اسلام برای رشید شدن جمهوری اسلامی بود و اعلام می‌کنیم قد ما کوتاه شدنی نیست؛ تجربه هسته‌ای ما تجربه‌ای است که دشمن از آن هراس دارد.

برجام بیانگر نگرانی دشمنان اسلام برای رشید شدن جمهوری اسلامی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از خمینی‌شهر، محمدجواد لاریجانی ظهر امروز در مراسم 9 دی در مهدیه خمینی‌شهر اظهار کرد: خمینی‌شهر بیشتر از چند استان در کشور شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است و این شهرستان همچون خورشیدی در آسمان عرصه ایثار و شهادت می‌درخشد.

وی با بیان اینکه مردم خمینی‌شهر ایستادگی‌شان پای اسلام و دین را ثابت کرده‌اند، افزود: حماسه 9 دی یک حماسه مهم در تاریخ کشور و انقلاب و نظام ماست؛ هدف اصلی فتنه سال 88 توقف نظام جمهوری اسلامی در پیروی از مکتب اهل‌البیت و دین اسلام بود که در این فتنه شکست خوردند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بر لزوم بررسی علل پیدایش فتنه سال 88 تأکید کرد و ابراز داشت: بصیرت کلیدواژه‌ای بود که در سال 88 به معنای واقعی ظاهر شد و این کلمه توسط مقام معظم رهبری در سال 88 احیا شد.

* بصیرت از عمق دین نشات می‌گیرد

وی با بیان اینکه اسلام بر مبنای بصیرت استوار شده است، عنوان کرد: بصیرت در مکتب اهل‌‌البیت بدون اصول و قاعده نیست و چهارچوب دارد و بصیرت از عمق دین اسلام نشات می‌گیرد.

لاریجانی تصریح کرد: نوع فتنه سال 88 در آینده تغییر خواهد کرد و به نوع‌های جدیدی ظهور پیدا می‌کند اما ما باید به چهارچوب بصیرت مسلح باشیم تا کشور را در مقابل فتنه‌های جدید حفظ کنیم.

وی خاطر نشان کرد: دشمن تلاش می‌کند تصاویری جدید از مسؤولان ما به مردم القا کند و دشمن تلاش می‌کند تا مسؤولان ما تصور کنند در ته دره هستند اما ته دره نیستیم بلکه در رأس قله قرار داریم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اذعان کرد: بعضی از مسؤولان به جایگاه واقعی نظام واقف نیستند و جایگاه واقعی خود را نمی‌داند؛ برخی از آن‌ها به این تصور هستند که آمریکا در کمتر 5 دقیقه تأسیسات نظامی ما را هدف قرار می‌دهد و نابود می‌کنند برخی هنوز حاضر به شکست آمریکا در مقابل طالبان نیستند.

* فتنه جدید القای ضعف و ناتوانی به ملت است

وی بابیان اینکه فتنه جدید القا ضعف و ناتوانی توسط دشمن است، ادامه داد: القا اینکه ما از روی ضعف و فشار دشمن مجبور به مذاکرات شدیم، اشتباه است؛ باید واقع‌بینانه توانمندی‌های نظام ما شناخته و معرفی شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه رکن اول بصیرت شناخت جایگاه و توانمندی‌های خودمان است، تصریح کرد: متأسفانه با عدم رعایت بعضی از مواضع و رهنمودهای مقام معظم رهبری، در برجام آسیب دیدیم ولی بدانید توانمندی اتمی ایران آسیب‌پذیر نیست.

وی متذکر شد: دشمنان ما در آینده نه ‌چندان دور متوجه توان و قدرت اتمی کشور خواهند شد و شاهد بالندگی چرخه اتمی ایران خواهند بود؛ امروز تنها کشوری که در خاورمیانه برق هزاران خانه از طریق انرژی اتمی روشن می‌شود، جمهوری اسلامی است که مشابهی هم ندارد.

* آگاهی ایران به کوچک‌ترین فنون هسته‌ای دشمنان را برانگیخته است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه با تأکید بر اینکه نظام ما به توانمندی کوچک‌ترین فنون هسته‌ای آگاه است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی آن‌قدر در فنون هسته‌ای رشد داشته است که دشمنان ما اعلام کردند قد شما در زمینه هسته‌ای خیلی بلند شده و باید ساق پای خود را کوتاه کنید تا بیش از این قد نکشید.

وی اظهار کرد: برجام بیانگر نگرانی دشمنان اسلام برای رشید شدن جمهوری اسلامی بود و اعلام می‌کنیم قد ما کوتاه شدنی نیست؛ تجربه هسته‌ای ما تجربه‌ای است که دشمن از آن هراس دارد.

لاریجانی بابیان اینکه امنیت، قدرت و توانمندی نظام جمهوری اسلامی گرفته ‌شده از مکتب اهل‌البیت است، گفت: دشمن ما با اسلام‌های دیگر که تنها پوسته اسلام دارد، کاری ندارند و مشکل آن‌ها پایبندی ما به مکتب اهل‌البیت است. 

وی خاطر نشان کرد: وظیفه‌شناسی رکن دوم بصیرت است و شاخصه اقامه دین در مکتب اهل‌البیت، ولایت است و بدون ولایت نماز و روزه هم‌معنی ندارد. 

* اولین وظیفه شیعه حساس بودن در قبال حکومت اسلامی است

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه اولین وظیفه شیعه حساس بودن در قبال حکومت اسلامی دانست و تأکید کرد: امروز مصداق مشروع ولایت مقام معظم رهبری به‌ عنوان ولی‌فقیه است و شناخت این موضوع وظیفه شرعی همه ماست.

وی با بیان اینکه ولی‌فقیه و مردم نسبت به یکدیگر حقوق دارند، ادامه داد: بزرگ‌ترین حمایت و پیروی از راه امام (ره) احیاء ولایت‌فقیه است و شناخت ولی امر و قیام برای احقاق حق اصل است؛ حق ولی‌فقیه و ولی امر این است که از او حمایت کنیم و در مقابل تهاجم به او ایستادگی و دفاع کنیم و حق ولی‌فقیه بر ما حفاظت از دین و نظام ماست و حقوق شهروندی یعنی ادای حق ولی‌فقیه.

لاریجانی افزود: با ژست گرفتن به اسم مدرنیته حقوق شهروندی محقق نمی‌شود و از نگاه دشمنان اساس ادعای حقوق شهروندی این است که ملت ایران به ‌هیچ ‌وجه حق ندارد به هیچ ملتی حکومت و نظام مدنی خود را بر اساس  نظام اسلام و اهل‌البیت مستقر کند؛ دشمن به دنبال این است که این حق از ما بگیرد و هدف دشمن این است که حق اصلی را از بگیرد و در طرف دیگر به ما اجازه ‌دهد از صبح تا شب اذان بگوییم ولی اقامه دین و مکتب اهل‌بیت نکنیم.

* داعش محصول اسلام آمریکایی است و آمریکا هم با او کاری ندارد

وی بابیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش خود داعش را به وجود آوردند، تصریح کرد: داعش محصول اسلام آمریکائی است چون آمریکا خودش خشن است، داعش هم به ‌عنوان محصول آن‌ها خشن است و می‌بینید آمریکا با جنایات داعش هیچ کاری ندارد .

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ادامه داد: آمریکا با اسلام پیرو مکتب اهل‌البیت مشکل ‌دارد و دفاع از ولی امر بالاترین حقوق است؛ بعضی  به فتنه آلوده هستند ولی هرروز ما را به اخلاق دعوت می‌کنند.

وی بابیان اینکه کتمان حقیقت، سکوت و مخالفت در مقام ولی‌فقیه هر سه ظلم محسوب می‌شود، تأکید کرد: بعضی بالاترین ظلم را در سال 88 مرتکب شده‌اند اما قرآن را باید با عینک ولایت خواند تا ریشه قرآن و اقامه دین مشخص شود؛ شاخصه بصیرت رجوع به ولایت برای اندازه‌گیری و سنجش دین است.

لاریجانی عنوان کرد: کسی که در قوه قضاییه، مجلس و دولت مسؤولیت دارد، باید در همه سطوح احساس کند بازوی ولی امر است و مشروعیت مسؤولان نظام تبعیت از ولی‌فقیه است.

* هر مسؤولی بازوی ولی فقیه است که مشروعیت آن به تبعیت از ولی فقیه باز می‌گردد

وی با اشاره به اینکه بازوی ولی‌فقیه بودن اجر اخروی دارد، بیان داشت: در بازوی ولی فقیه بودن جناح سیاسی نباید مطرح باشد؛ کسی که نیت می‌کند خلاف نظر ولی‌فقیه عمل کند، از آن لحظه ظلم عظیم خود را آغاز می‌کند و انحراف خود را آغاز کرده و حتی نمازش هم قبول حق نیست.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه بابیان اینکه اگر مسؤولی احساس کند که نمی‌خواهد حق ولی‌فقیه را انجام دهد باید از آن مسؤولیت خود را کنار بکشد، گفت: مسئوولان ‌که ولی‌فقیه را قبول ندارند، باید با صادقت از مسؤولیت خود کناره‌گیری کنند .

وی ادامه داد: فتنه جدید از انحراف دینی آغاز و در عمل به نفاق سیاسی تبدیل شده و به خروج علیه امام عادل خارج می‌شود؛ در جریان فتنه، فتنه‌گران از میان خودمان خارج شدند و فلسفه حماسه 9 دی آن‌ است که ما اشتباهات گذشته را تکرار نکنیم و دو بار از یک سوراخ گزیده نشویم.

* اسلام دین حمایت از اهل‌البیت و دفاع از اصول است

لاریجانی بابیان اینکه موضوع فتنه موضوع تفرقه نیست، افزود: وحدت خیلی خوب است ولی به چه قیمت و حول چه چیزی بسیار مهم‌تر است و مکتب اهل‌البیت مکتب «نه سیخ بسوزد و نه کباب نیست» و مکتب اهل‌البیت ایستادگی در حمایت و دفاع از اصول است.

وی در ادامه اظهار کرد: بعضی تا موضوع فتنه مطرح می‌شود، می‌گویند ایجاد تفرقه نکنید اما باید بدانید در موضوع فتنه نیروهای انقلابی روبروی هم قرار نگرفتند و راه حق و باطل مشخص بود.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: فتنه نیروهای انقلاب را در مقابل ولایت و اسلام اهل‌البیت قرار داد اما حق دفاع از ولایت‌فقیه بر گردن ماست؛ انتخابات ریاست جمهوری سال 96 زمان آشکار کردن حق ولایت‌مداری ملت ایران به ولی‌فقیه است.

لاریجانی در پایان گفت: نیازی نداریم رئیس‌جمهور در سخنان خود فقط نام ولی‌فقیه را ببرد بلکه باید به حرف مقام رهبری گوش کند؛ کشور به چنین رئیس‌جمهوری نیاز دارد و در انتخابات ریاست جمهوری خط و جناح سیاسی مطرح نیست و کسی تمام شرایط اعتقادی و التزام به ‌نظام را داشته باشد کفایت می‌کند و ملاک عمل تبعیت از ولی‌فقیه است.

انتهای پیام/63069/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول