اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  ورزش بین الملل

اختلاف نژادی و افراط گرایی ملی در تمامی قاره اروپا سایه انداخته است

دانیل رحیمی: به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم

ستاره ایرانی تبار سوئدی در دنیای هاکی روی یخ خوش درخشیده و مصاحبه اخیر او با روزنامه لیبرته، بیش از پیش نامش را بر سر زبان‌ها انداخته است، نگاه زیبای او به جهان با محوریت صلح و آرامش ستودنی است.

دانیل رحیمی: به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم

به گزارش خبرگزاری فارس، مدافع ایرانی - سوئدى تیم هاکی روی یخ داوس سوئیس، دانیل رحیمی در مصاحبه‌ای خواندنی و ارزشمند از عشق خود به ایران و باورهایش گفت.

روزنامه لالیبرته مخصوص فرانسه‌زبانان سوئیس چاپ ٢٩ دسامبر ٢٠١٦ با این تیتر توجه خواننده خود را به سخنان جالب ستاره ایرانی هاکی روی یخ جلب کرد: بشریت هنوز چیزی (از انسانیت) نیاموخته.

مدافع تیم هاکی روی یخ تیم داوس سویس دانیال رحیمی، زاده 28 آوریل 1987 با مادرى سوئدی و پدرى ایرانی از زندگی خود گفت: شخصیت من روى پیست یخ کاملا متفاوت است. من فردى ساده و معمولى هستم اما با شروع بازی یک‌باره شخصیتم عوض می شود و تعصب و جدیت اوج می‌گیرد.

پدر دانیال بیش از ٣٠ سال پیش و در سن ٢٠ سالگى ایران را به مقصد سوئد ترک کرد. او سوئد را به عنوان وطن دومش انتخاب کرد. گرچه دانیل هرگز به ایران سفر نکرده ولى خاطرات زیادی از اقوام خود دارد. او دو دختر دارد و پدر ایرانی‌اش آموزگار و مشوق اوست.

رحیمی در این مصاحبه صمیمانه با روزنامه لیبرته ادامه می‌دهد: این روزها با وجود مسئولیت‌های ورزشی و کاری سفر به ایران برایم دشوار است اما سرانجام روزی خواهد رسید که به سرزمین آبا و اجدادی خودم قدم می گذارم. با وجود اینکه زبان فارسی را هرگز نیاموخته‌ام اما سرزمین ایران را هرگز فراموش نخواهم کرد. همواره به کشورم ایران افتخار می‌کنم. این دو فرهنگی بودن امتیازی پربها در ساختار شخصیتی من بوده و زندگی‌ام را از دیگران متمایز کرده است. امروزه بالا رفتن اختلاف نژادی و افراط گرایی ملی در تمامی قاره اروپا نشان دهنده این است که بشریت هنوز بویی از انسانیت نبرده و مرزها یک به یک بر روی هم بسته می‌شوند، عدم گذشت و کمبود محبت بر همه امور زندگی مردم سایه افکنده و این بسیار ناراحت کننده است. امیدوارم بزودی مردم دست دوستی به یکدیگر بدهند.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول