اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی چهارمین دوره همایش سلامت معنوی خبر داد

ارسال 120 مقاله به همایش سلامت معنوی

دبیر علمی چهارمین دوره همایش سلامت معنوی گفت: 120 مقاله به دبیرخانه این همایش رسیده است و 500 نفر برای شرکت در همایش ثبت‌نام کردند.

ارسال 120 مقاله به همایش سلامت معنوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسن ابوالقاسمی در مراسم افتتاحیه همایش سلامت معنوی که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های غدیر برگزار شد، با اشاره به جایگاه موضوع سلامت معنوی در جامعه اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداختن به این موضوع را به فرهنگستان علوم پزشکی تکلیف کرده است، گروهی در این شورا به بحث سلامت معنوی می‌پردازند و این گروه به خاطر این مسئله با حوزه علمیه ارتباط برقرار کرده است.

وی ادامه داد: آنچه در همایش سلامت معنوی بحث می‌شود الگوهای مختلفی است که براساس دین اسلام مطرح می‌شود؛ دوره‌های قبلی همایش سلامت معنوی در دانشگاه شهید بهشتی تهران و شهر قم برگزار شده بود و 120 مقاله به دبیرخانه چهارمین دوره این همایش رسیده است و 500 نفر برای شرکت در همایش ثبت‌نام کردند.

دبیر علمی چهارمین دوره همایش سلامت معنوی افزود: جامعه پزشکی به بحث سلامت معنوی علاقه دارد، این مسئله به ما نشان می‌دهد که وظیفه پزشکان تنها طبابت و درمان نیست و وظیفه حفظ سلامت جامعه هم تا حد زیادی بر عهده جامعه پزشکی است.

ابوالقاسمی با اشاره به وظیفه پزشکان در جامعه اضافه کرد: علاوه بر حفظ سلامت جسمی و روانی، حفظ سلامت روانی جامعه هم بر عهده پزشکان است، افراد زیادی در جامعه به پزشکان مراجعه می‌کنند و آن‌ها باید این افراد را در زمینه معنویت راهنمایی کنند.

وی ادامه داد: باید پزشکان در زمینه سلامت معنوی خودشان را به روز کنند و در این زمینه از حوزه علمیه کمک بگیرند و از رهنمودهای اساتید حوزه علمیه و مراجع عظام تقلید استفاده کنند؛ در تاریخ طبابت کشورمان هم به صورت گسترده به بحث اصول اخلاقی پرداخته شده بود.

دبیر علمی چهارمین دوره همایش سلامت معنوی افزود: دانشگاه علوم پزشکی قم، دانشگاه بقیه‌الله، فرهنگستان علوم پزشکی و بسیج جامعه پزشکی در برگزاری این همایش مشارکت زیادی داشتند؛ این همایش دو روزه است و فردا مراسم اختتامیه آن برگزار می‌شود و برنامه‌های همایش هم در دو نوبت صبح و عصر پیش‌بینی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید بحث سلامت روانی در برنامه آموزشی دوره پزشکی در دانشگاه‌های کشور گنجانده شود و این به دلیل اهمیت این بعد از سلامت است.

انتهای پیام/2258/ز30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول