اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پست استان فارس خبر داد

ثبت بیش از 142 هزار مورد خرید اینترنتی در شبکه پست فارس

مدیرکل پست فارس گفت: در سال جاری از 2 میلیون و 50 هزار خرید اینترنتی از طریق شبکه پستی کشور، 142 هزار مورد در این استان انجام شده است.

ثبت بیش از 142 هزار مورد خرید اینترنتی در شبکه پست فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمدرضا واعظ‌پور پیش‌ازظهر امروز در همایش نماد اعتماد الکترونیکی در کسب‌وکار اینترنتی با اشاره به اینکه در سال جاری از 2 میلیون و 50 هزار خرید اینترنتی از طریق شبکه پستی کشور، 142 هزار مورد در این استان انجام شده است، اظهار داشت: در مجموع خریدوفروش‌هایی که امسال از طریق شبکه‌های پستی در فارس صورت گرفته 15 هزار مورد اجناس فروش‌رفته و 141 هزار مورد نیز اقلام خریداری ‌شده بوده که با احتساب این میزان خرید 10 برابر فروش بوده است.

وی با اشاره به اینکه رشد فناوری نوین در ابعاد زندگی مردم دنیا به‌صورت تصاعدی دگرگون شده است، افزود: شبکه پستی در ایران و اتحادیه جهانی پست به سمت توسعه تجارت الکترونیک در حرکت است و در این راستا یک ضلع از سه ضلع تجارت الکترونیکی در دنیا را پست تشکیل می‌دهد.

مدیرکل پست فارس بیان داشت: بیش از 90 درصد از مشتریان و متقاضیان مایل هستند که ابتدا کالای مورد خرید را دریافت و آنگاه اقدام به پرداخت وجه کنند که در خریدوفروش اینترنتی توزیع کالا و برگشت وجه توسط اداره کل پست انجام می‌شود.

این مسؤول افزود: شرکت‌های خصوصی در کار تجارت الکترونیکی در فارس از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند و باید رونق نماد اعتماد الکترونیکی فرهنگ‌سازی و گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شود.  

وی خاطرنشان کرد: خریدوفروش توسط بازاریان به‌صورت سنتی انجام می‌شود که اجرایی شدن آن از طریق فضاهای مجازی و الکترونیکی گامی مؤثر در اعتمادسازی مردم است.

مدیرکل پست استان فارس تصریح کرد: امسال بیش از 200 مورد خریدوفروش اینترنتی در سطح روستاها و 330 مورد مبادلات روزانه پستی توسط اداره پست فارس انجام‌شده که نشان از فعالیت این اداره کل در انتقال و جابه‌جایی مراسلات پستی در این استان دارد.

انتهای پیام/2448/ی20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول