اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

حمله وحشیانه اشغالگران به شهر صیدای لبنان

نیروهای اشغالگر صهیونیستی که در اثر مقاومت قهرمانانه مردم مسلمان و شهادت طلب جنوب لبنان تعادل خویش را از دست داده و دیروز در شهر مقاوم صیدا دست به اقدامات وحشیانه بی سابقه‌ای برای مرعوب کردن زدند.

حمله وحشیانه اشغالگران به شهر صیدای لبنان

رخدادهای 18 دی 62

چکیده :

  • آیت الله خامنه ای: اقتصاد ما توان کافی برای ادامه جنگ تا هر زمان را دارد.

 

  • محمد هاشمی به سمت مدیر عامل صدا و سیمای جمهوری اسلامی انتخاب شد.

 

  • رزمندگان اسلام با توپخانه سنگین بخشی از پادگان قدم فری عراق را منهدم کردند.

 

  • تانک های رژیم صهیونیستی مردم بی دفاع صیدا را به رگبار بستند.

 

  • وزیر خارجه رژیم مصر: عرفات فرد میانه رویی است و در جست و جوی تضمینی برای شروع مذاکره و گفت و گو با اسرائیل است

 

آیت الله خامنه ای : ملت ایران می خواهد آزاد زندگی کند و سران  کشورهای مسلمان باید این امر را درک کنند

آیت الله خامنه ای در مصاحبه با روزنامه «تیناکاران» چاپ سریلانکا گفت: جمهوری اسلامی ایران جنگ و انقلاب را در یک مسیر می بیند و این جنگ در راه خدا و به عنوان بخشی از زندگی مردم ما تلقی می شود.

آیت الله خامنه ای تاکید کرد: اقتصاد ما توان کافی برای ادامه جنگ تا هر زمان را دارد ملت ایران می خواهد آزاد زندگی کند و سران  کشورهای مسلمان باید این امر را درک کنند. خبرنگار این روزنامه سریلانکایی که اخیرا از ایران بازدید کرده از قول فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز که در این مصاحبه حضور داشته می نویسد: ما توان نیروهای رزمی جمهوری اسلامی ایران را در جنگ نشان دادیم و دیگر نفوذ به داخل ایران غیر ممکن است.(1)

 

محمد هاشمی رئیس سازمان صدا و سیما شد

شورای سرپرستی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در جلسه دیروز خود به اتفاق آرا آقای محمد هاشمی را به سمت مدیر عامل این سازمان منصوب کرد.گفتنی است محمد هاشمی مدیر عامل و اعضای شورای سرپرستی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران صبح دیروز با امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی دیدار کردند.(2)

 

 حمله توپخانه ای ایران به پادگان قدم فری عراق

ستاد مشترک ارتش با صدور اطلاعیه شماره 1597 خود اعلام کرد  رزمندگان اسلام با زیر آتش گرفتن مواضع دشمن بعثی در منطقه حاجی عمران یک انبار مهمات و چندین خودروی دشمن را منهدم کردند در منطقه مرزی مریوان نیز ضمن انهدام خودروهای سبک و سنگین نیروهای صدامی در پادگان قدم فری چند قبضه توپ و چندین ساختمان و موتور برق این پادگان را منهدم کردند.در منطقه بانی بنوک نیز یگانی از دشمن که قصد عملیات تعرضی داشت با اجرای آتش روی آنها یگان مذکور متلاشی و 40 تن از این یگان کشته شدند.

بر اساس این گزارش در منطقه عملیاتی آبادان و خرمشهر نیز بر اثر تبادل آتش 20 تن از مزدوران دشمن بعثی به هلاکت رسیدند.(3)

 

حمله وحشیانه اشغالگران به شهر صیدای لبنان

 نیروهای اشغالگر صهیونیستی که در اثر مقاومت قهرمانانه مردم مسلمان و شهادت طلب جنوب لبنان تعادل خویش را از دست داده و روز گذشته در شهر مقاوم صیدا به اقدامات وحشیانه بی سابقه ای جهت مرعبو ساختن مردم دست زدند.

نیروهای صهیونیستی که جرات رویارویی با مردم بی سلاح را نداشتند با تانک هایی که کاملا بی هدف شلیک می کردند به چند خیابان شهر صیدا حمله ور شده و حداقل  25 اتوموبیل را منهدم ساختند هنوز گزارشی از تعداد شهدا و مجروحین این حمله بی محابا منتشر نشده است اما چند خبرنگار خبرگزاری های مختلف که در محل حضور داشتند بر اثر اصابت ترکش های ناشی از این حملات مجروح شدند. این حملات در حالیست که سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونسیتی از آن  اظهار بی اطلاعی کرده و گزارش های مربوط به این حملات  را بی اساس دانست.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در شماره دیروز خود گزارش داد مسئولان اسرائیلی به مقامات آمریکایی گفته اند اسرائیل  بدون این که منتظر سوریه بمانند ممکن است به طور یک جانبه بخش اعظم نیروهایش را از لبنان خارج کند.(4)

 

پطرس غالی: عرفات به دنبال تضمین برای مذاکره با اسرائیل است

پطرس غالی وزیر خارجه رژیم مصر که در حال یک دیدار رسمی دو روزه از فرانسه می باشد در مصاحبه ای با تلویزیون فرانسه گفت : عرفات رئیس جنبش الفتح در جستجوی تضمین برای مذاکره با اسرائیل است.

پطرس غالی در پاسخ به این سئوال که آیا دیدار عرفات از قاهره و گفت و گوی مقامات مصری با وی به منزله تغییر سیاست مصر در خاورمیانه می باشد گفت : خیر این دیدار در ادامه روند سیاست مصر بوده و ما از زمان سفر سادات به اسرائیل در سال 1977 در پی آن بوده ایم که راه مذاکره با رهبران سازمان آزادی بخش فلسطین را که از نظر ما افرادی میانه رو هستند باز نمائیم.

وی گفت: عرفات فرد میانه رویی است و در جست و جوی تضمینی برای شروع مذاکره و گفت و گو با اسرائیل است حال اینکه اسرائیل عرفات را طرد می نماید و این مصر و دیگر کشورهای خواهان صلح هستند که باید راهی برای برقراری مذاکره بین عرفات و اسرائیل پیدا کنند.(5)

منابع :

1. جمهوری اسلامی ، 18 دی 62 ، ص 12
2. جمهوری اسلامی ، 18 دی 62 ، ص 2
3. اطلاعات، 18 دی 62 ، ص 2
4. اطلاعات ، 18 دی 62 ، ص16
5. اطلاعات ، 18 دی 62 ، ص16

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول