اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

10 ویژه‌برنامه به مناسبت هفته ملی بسیج تغذیه صحیح در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته ملی بسیج تغذیه صحیح، 10 عنوان ویژه‌برنامه در این استان در حال اجراست.

10 ویژه‌برنامه به مناسبت هفته ملی بسیج تغذیه صحیح در چهارمحال و بختیاری در حال اجراست

عبدالحمید فدایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: برنامه‌های هفته ملی بسیج تغذیه صحیح از تاریخ 14 تا 20 دی‌ماه با شعار کاهش مصرف نمک و روغن به خصوص روغن جامد برگزار می‌شود.

 رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی در 9 شهرستان، چاپ 15 هزار پمفلت و بروشور با موضوعات مرتبط، چاپ و توزیع پوستر، برگزاری جلسات آموزشی در مدارس و مهدهای کودک، آموزش داوطلبان و رابطان سلامت، برگزاری نمایشگاه میان‌وعده غذای سالم و ناسالم در مدارس، مسابقه نقاشی و ارسال بسته‌های آموزشی در بین ادارات، مدارس و خانه‌های بهداشت از جمله این برنامه‌ها است.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در سراسر کشور با تأکید وزارت بهداشت بر روی کاهش مصرف نمک و روغن برگزار می‌شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها با هدف ارتقاء دانش تغذیه افراد جامعه در استان چهارمحال و بختیاری تا 30 دی‌ماه جاری اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روزهای این هفته با عناوین مختلف نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: روز اول این هفته با عنوان خانواده و کاهش مصرف نمک و روغن، روز دوم سیاستگذاران و کاهش مصرف نمک و روغن و روز سوم با عنوان رسانه و ترویج مصرف صحیح نمک و روغن نامگذاری شده است.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: روز چهارم این هفته با نام مدارس و کاهش مصرف نمک و روغن، روز پنجم با نام صنایع غذایی و کاهش مصرف نمک و روغن، روز ششم پیشگیری از بیماری‌ها با مصرف صحیح نمک و روغن  و روز هفتم روز تغذیه در خارج منزل و مصرف صحیح نمک و روغن نامیده شده است.

انتهای پیام/3339/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول