اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

آیت‌الله هاشمی‎رفسنجانی یکی از استوانه‌های تراز اول انقلاب بود

استاندار کردستان گفت: آیت‌الله هاشمی‎رفسنجانی یکی از استوانه‌های تراز اول انقلاب بود که قبل و بعد از انقلاب نقش مهم و اساسی در پیشبرد اهداف نظام داشت.

آیت‌الله هاشمی‎رفسنجانی یکی از استوانه‌های تراز اول انقلاب بود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالمحمد زاهدی پیش‌ازظهر امروز در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی‎رفسنجانی که در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد، اظهار کرد: روز گذشته دنیا شاهد حضور کم‌نظیر مردمی بود که برای قدرشناسی و تجلیل از یکی از خادمان واقعی خود در مراسم تشییع و تدفینش حضور پیدا کردند و نشان دادند انقلاب اسلامی همچنان پشتوانه محکم مردمی را با خود دارد.

وی با بیان اینکه مردم در هر عرصه و صحنه‌ای که نیاز باشد حضوری فعال دارند، گفت: امروز در مراسم سوگواره شخصیتی هستیم که یکی از استوانه‌های تراز اول انقلاب بود که قبل و بعد از انقلاب نقش مهم و اساسی در پیشبرد اهداف نظام داشته است.

به گفته استاندار کردستان، آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شخصیتی بودند که بیش از 5 سال در زندان رژیم طاغوت بدترین شکنجه‌ها را تحمل کرد و هیچگاه از عقاید و تفکرات انقلابی خود دست نکشید.

زاهدی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شخصیتی چند بعدی و چند وجهی داشت، افزود: در بسیاری از نقاط دنیا شخصیت‌های بزرگی داریم که در یک بعد سرآمد هستند، ولی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در چند بعد سرآمد بود.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی روحانی سیاست‌مدار برجسته، مبارزی مجتهد، ولایت‌مداری واقعی و برنامه‌ریزی توانمند در حوزه‌های مختلف بود.

استاندار کردستان با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه «ما اختلاف نظرهای اجتهادی با هم داشتیم»، افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در عین ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری مراتب دینی سیاسی و اداری را به بهترین شیوه رعایت می‌کرد.

زاهدی با تاکید بر اینکه تبحر در علوم دینی یکی از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود، تصریح کرد: بعد دیگر شخصیت وی شناخت تاریخ بود، به صورتی که به درستی تاریخ انقلاب‌های جهان را می‌شناخت و با تحلیل درست تاریخ انقلاب‌های گذشته برای آینده تصمیم‌گیری مناسب می‌کرد.

وی اضافه کرد: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی شخصیت سیاسی بسیار هوشمندی بود که شرایط سیاسی دنیا را به خوبی می‌شناخت و به دلیل هوش بالایی که داشت، در میان سیاست‌مدارهای داخلی و خارجی زبانزد بود.

به گفته استاندار کردستان، هوش سیاسی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی نقش مهمی در خاتمه دادن به جنگ هشت سال دفاع مقدس داشت و زمینه پایان دادن به جنگ را به خوبی فراهم کرد.

زاهدی با بیان اینکه اجرایی بودن از دیگر ابعاد شخصیتی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، اضافه کرد: زیربنای اصلی اقتصادی و آبادانی کشور در دوران هاشمی پایه‌گذاری شد.

وی اضافه کرد: شکل‌دهی به مجلس خبرگان و بیان واقعیت از ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی بود و در تمام تحولات سیاسی که در تاریخ انقلاب اتفاق افتاد، نقش مهم و تعیین‌کننده‌ای داشت.

انتهای پیام/79002/ب30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول