اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران:

دستگیری شکارچیان و کشف و ضبط 14 قبضه سلاح غیرمجاز در ساری

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: طی همکاری محیط‌بانان، شکارچیان متخلف دستگیر و 14 قبضه سلاح غیرمجاز در ساری کشف و ضبط شدند.

دستگیری شکارچیان و کشف و ضبط 14 قبضه سلاح غیرمجاز در ساری

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، از دستگیری متخلفان شکار در آب‌بندان‌های مرکز مازندران خبر داد.

وی با اشاره به اینکه مأموران حفاظت محیط زیست ساری طی گشت و کنترل در مناطق حوزه استحفاظی به‌ویژه آب‌بندان‌های سیدمحله، گل‌نشین و میان‌شاه تعدادی از متخلفان شکار پرندگان را دستگیر کردند، افزود: در این دستگیری 14 قبضه سلاح مربوط به متخلفان شکار کشف و ضبط شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اضافه کرد: تعدادی از شکارچیان متخلف با وجود لغو پروانه شکار و احتمال شیوع آنفلوانزای پرندگان به هیچ کدام از هشدارهای مربوطه و لغو پروانه‌ها توجهی نکرده و با حضور در آب‌بندان‌های اطراف شهرستان ساری به‌ویژه تجمع در آب‌بندان‌های گل‌نشین، سیدمحله و میان‌شاه قصد قرق‌شکنی کردند که با حضور به‌موقع مأموران موفق به این کار نشدند.

این مسؤول با اشاره به اینکه شکارچیان متخلف و قانون‌شکن با اقدام به شکار پرندگان سلامت عمومی جامعه را تهدید می‌کنند، گفت: شکارچیان متخلف در هنگام رویارویی با مأموران حفاظت محیط زیست مازندران اقدام به فحاشی کرده به زد و خورد پرداختند.

ابراهیمی ادامه داد: در جریان این درگیری دو نفر از مأموران زحمتکش پناهگاه حیات وحش سمسکنده از ناحیه سر و صورت مجروح  شدند.

وی با بیان اینکه با وجود ازدحام و شلوغی ضاربین شناسایی و پرونده مربوطه از طریق مقامات قضایی در حال پیگیری است، تصریح کرد: با لغو پروانه شکار متخلفان و احتمال شیوع فوق حاد پرندگان در مازندران تأکید می‌شود برای جلوگیری از شکار پرندگان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست استان با متخلفانی که سلامت عمومی جامعه را تهدید می‌کنند برخورد قانونی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تأکید بر اینکه شکارچیان نسبت به سلامت عمومی جامعه باید در شکار پرندگان حساس باشند، گفت: برای حفظ سلامت عمومی جامعه لازم است شکارچیان همکاری لازم را با محیط زیست استان داشته باشند.

انتهای پیام/86006/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول