اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمان خبر داد

برگزاری مجلس ترحیم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مصلای کرمان

امام جمعه کرمان گفت: مجلس ترحیم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عصر شنبه در مصلای امام علی(ع) کرمان با سخنرانی حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری برگزار می‌شود.

برگزاری مجلس ترحیم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مصلای کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدیحیی جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان اظهار داشت: در 24 دی ماه 58 امام(ره) مقام معظم رهبری را به‌عنوان امام جمعه تهران منصوب کردند و ایشان هم انصافا لیاقت و شایستگی ویژه‌ای داشتند و دارند.

امام جمعه کرمان بیان داشت: مقام معظم رهبری مدت‌ها نماز جمعه را اقامه کردند و همه مردم از بیانات شیوای ایشان بهره بردند اما چند سالی است که نماز جمعه تهران را محول به امامان جمعه موقت کردند.

وی گفت: یکشنبه 26 دی ماه و 16 ربیع‌الثانی فرار شاه خائن از کشور در سال 57 است و رضاخان بی‌سواد پدر محمدرضا به وسیله اجانب و بیگانگان بر مردم ایران تحمیل شد، آن ملعون علما را خانه‌نشین کرد و به زندان افکند و بعضی بزرگان را اعدام و کشف حجاب کرد.

جعفری افزود: روحانیان و علما در قبال کارهای رضاخان ساکت ننشستند و بهلول هم تنها روحانی بود که از زیر سلطه رضاخان سالم بیرون آمد و وی از هوش سرشاری برخوردار بود.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه باید قدر جمهوری اسلامی را بدانیم، تصریح کرد: در گذشته جنایت‌های زیادی توسط رژیم پهلوی انجام شد و جمعه سیاه هنوز به یاد همه هست که چه‌قدر انسان را به خاک و خون کشیدند.

وی بیان داشت: امام(ره) حق بزرگی به گردن ما دارد و امروز در جمهوری اسلامی به سر می‌بریم، البته سختی‌ها و مشکلاتی وجود دارد اما باز باید خدا را شکر کرد که رژیم پهلوی بر ما حکمرانی نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: امروز معیار و ملاک حکومت قانون است و این قانون بر مبنای اسلام است.

وی با اشاره به رحلت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی اظهار کرد: وی حق بزرگی بر ما دارد و در سمت‌های مختلف انجام وظیفه کرد و به تعبیر مقام معظم رهبری، آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی از بزرگان و برجستگان انقلاب و از اصلی‌ترین مبارزان نهضت اسلامی بود.

جعفری افزود: مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی یک فرد معمولی نبود و مقام و سمت‌های مختلفی را بر عهده داشت و همه دیدند که مردم در تشییع جنازه ایشان به‌صورت گسترده شرکت کردند.

وی بیان کرد: مجلس ترحیم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی عصر شنبه در مصلای امام علی(ع) کرمان از ساعت سه تا پنج بعد از ظهر با سخنرانی حجت‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2446/ن30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول