اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر دادگستری:

حجم شکنجه‌های هاشمی‌رفسنجانی در زندان‌های ساواک بسیار زیاد و سخت بود

وزیر دادگستری گفت: حجم شکنجه‌هایی که هاشمی‌ رفسنجانی در زندان‌های ساواک دید، بسیار سخت و زیاد بوده است.

حجم شکنجه‌های هاشمی‌رفسنجانی در زندان‌های ساواک بسیار زیاد و سخت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر امروز در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مصلی امام علی کرمان اظهار داشت: هاشمی با وجود داشتن ویژگی‌های برجسته و بارز، اما یک شخصیت بود.

وزیر دادگستری با بیان اینکه هاشمی‌رفسنجانی در مسیر پیروزی انقلاب اسلامی یک فرمانده، رهبر جریان‌ساز، مدیر میدانی مقاوم و بزرگ بود، افزود: حجم شکنجه‌هایی که هاشمی‌ رفسنجانی در زندان‌های ساواک دید، بسیار سخت و سخت‌تر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هاشمی‌رفسنجانی یک شخصیت بود و برای تحلیل شخصیت ایشان باید حوزه‌های مختلفی که ایشان مدیریت کردند از جمله ریاست جمهوری، مجمع تشخیص مصلحت نظام و  هیات امنای دانشگاه آزاد و … را بررسی کرد.

پورمحمدی بیان داشت: هاشمی‌رفسنجانی یک تفکر بود، نماینده و مروج تفکر نوین معاصر اسلامی، دوران‌ساز و انقلاب بود.  

 

وزیر دادگستری در مراسم ارتحال آیت‌الله هاشمی رفسنجان در کرمان اظهار داشت: هاشمی رفسنجان مرد همیشه زنده، تاریخ‌ساز و دوران‌ساز و مرد غمخوار ملت، استوار در مبارزه و سختی‌ها و مقاوم در برابر استبداد و صهیونیست بود.

وی با بیان اینکه مردم ما باید بدانند بر این انقلاب و نسل مبارز آن چه گذشته تا به پیروزی رسیدیم، افزود: هاشمی رفسنجانی نقش بزرگ و محوری در کنار رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی، مطهری، رجایی و باهنر به عهده داشت.

پورمحمدی، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را یک تفکر بزرگ دانست و ادامه داد: هاشمی رفسنجانی تفکری را نمایندگی می‌کرد که پایه‌ انقلاب اسلامی را ایجاد کردند.

وی عنوان کرد: خیلی از افراد صاحب تفکری و تئوری و فسلفه هستند، اما آن چه امام راحل و هاشمی رفسنجانی انجام دادند، نه فقط صاحب تفکر بودند، بلکه تفکر خود را به عمل منتج کردند.

پورمحمدی ابراز داشت: امام راحل و هاشمی رفسنجانی یک تاریخ مشعشع، نورانی، سازنده، جریان‌ساز و دوران ساز را ایجاد کردند که چشمه‌هایی از آن را در عراق، سوریه و یمن و اقصا نقاط عالم از آن نشات گرفته است.

وزیر دادگستری گفت: هاشمی رفسنجانی هوشی وافر و صمیمیت کم‌نظر در آن سال‌ها بود، تکیه‌گاه محکمی برای همه کسانی که با او همراه بودند به شمار می‌آید.

وی بیان داشت: 38 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و ما برای یک سرباز انقلاب این چنین تجلیل می‌کنیم، مردم با علاقه و عشق به این مراسم آمدند تا تکریم کنند و پیام دهند.

پورمحمدی اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلاب باز و آزاد است، زیرا انقلاب آزاداندیشان است و اختلاف نظرها وجود دارد، اما در میدان عمل همه یکصدا و مشت به هم پیوسته هستند.

وی افزود: هاشمی رفسنجانی در فراز و فرودهای انقلاب اسلامی حضور داشت در جریان عزل بنی‌صدر ایشان مطالب را به اطلاع امام خمینی (ره) می‌رساندند.

پورمحمدی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در کنار رهبر، یار وفادار و همراه مطمئن، وزیر استوار و محکم بودند، افزود: برگزاری مراسم تجلیل از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای تداوم راه انقلاب و تاکیدی بر ارزش‌های اسلامی است که عشق و علاقه هاشمی رفسنجانی بود.

وی خاطرنشان کرد: در این مراسم برای تعالی و رشد کشور به عنوان دغدغه هر روز هاشمی رفسنجانی، انسجام ملی و ترویج وحدت و اقتدار جمهوری اسلامی جمع شده‌ایم.

پورمحمدی ادامه داد: هاشمی رفسنجانی در کنار امام خمینی (ره) پایه‌گذاری برای مردم‌سالاری دینی است، این نظام به مردم متکی است و محور آن ولی‌فقیه و رهبری است.

انتهای پیام/80017/ر40/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول