اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون خدمات بیمەای صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان خبر داد

خسارت 15 میلیارد تومانی به محصولات باغی در کردستان/ رتبه برتر کردستان در بیمه اراضی گندم

معاون خدمات بیمەای صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان از خسارت 15 میلیارد تومانی به محصولات باغی استان در سال زراعی 95 - 94 خبر داد.

خسارت 15 میلیارد تومانی به محصولات باغی در کردستان/ رتبه برتر کردستان در بیمه اراضی گندم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سلیمان حریری شامگاه شنبه در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی خشکسالی و مخاطرات کشاورزی کردستان که در سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: عدم پرداخت به موقع غرامت‌ها در سال زراعی 94 - 93، گران بودن تعرفه حق بیمه سهم کشاورزان و همچنین بالابودن میزان محصول در یک سال موجب کاهش در استقبال کشاورزان در زمینه بیمه محصولات کشاورزی می‌شود.

وی به پوشش بیمەای محصولات زراعی و باغی در استان کردستان اشاره کرد و گفت: از 745 هزار هکتار زمین زراعی گندم بیمه شده در کشور 156 هزار و 611 هکتار آن سهم استان کردستان است.

به گفته معاون خدمات بیمەای صندوق بیمه بانک کشاورزی کردستان، استان کردستان در زمینه بیمه اراضی گندم‌کاری در کشور رتبه اول را دارد و استان‌های خوزستان، همدان، کرمانشاه و چهارمحال بختیاری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه 8 هزار و 500 هکتار زمین‌های کشاورزی بیمه شده در سال‌های گذشته در سال زراعی امسال به 5 هزار و 400 هکتار رسیده است، اضافه کرد: در بحث بیمه اراضی کشت کلزا قرار بود که سازمان دانه‌های روغنی سهم بیمه را پرداخت کند که متاسفانه محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: 787 هکتار از زمین‌های کشت کلزای استان از سوی خود کشاورزان بیمه شده است که این میزان 50 درصد از کل اراضی زیرکشت کلزا در کردستان است.

معاون خدمات بیمەای صندوق بیمه بانک کشاورزی در مورد بیمه باغات کشاورزی استان نیز گفت: 23 هکتار از 103 هکتار باغات بیمه شده زردآلوی کشور مربوط به استان کردستان است.

وی با بیان اینکه کردستان در این زمینه رتبه دوم کشور را دارد، خاطرنشان کرد: در زمینه بیمه محصول انگور آبی استان کردستان با 170 هکتار باغات بیمه شده رتبه ششم را دارد.

به گفته وی، استان کردستان در زمینه بیمه باغات سیب با بیمه 102 هکتار باغات رتبه سوم را در کشور دارد.

معاون خدمات بیمەای صندوق بیمه بانک کشاورزی با اشاره به اینکه میزان خسارات اراضی باغی در سال گذشته برابر با 15 میلیارد تومان بوده است، گفت: 3 میلیارد و 300 میلیون تومان نیز خسارت مربوط به محصولات زراعی در استان است.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان استان کردستان می‌توانند با مراجعه به شرکت‌های خدمات بیمه‌ای میزان خسارت محصولات کشاورزی و زراعی خود در سال زراعی امسال را به صورت تهاتر و رایگان انجام دهند.

معاون خدمات بیمەای صندوق بیمه بانک کشاورزی با بیان اینکه مبلغی بالغ بر 3 میلیارد تومان نیز در بحث دام و طیور به فعالین این حوزه خسارت زده شده است، اضافه کرد: در حال حاضر صندوق بیمه درصدی را به اسم پوشش بیمە در سال‌جاری معین کرده و مبنای آن 20 درصد است.

انتهای پیام/79002/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول