اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان در گفت‌وگو با فارس:

پاکستان نمی‌تواند رهبری ائتلاف نظامی عربستان را بپذیرد؛ بی‌طرفی را حفظ کنید

رهبر شورای همبستگی ملی و حزب جمعیت علمای پاکستان گفت: شرکت در ائتلاف نظامی خودساخته عربستان، بی‌طرفی پاکستان را زیر سؤال می‌برد.

پاکستان نمی‌تواند رهبری ائتلاف نظامی عربستان را بپذیرد؛ بی‌طرفی را حفظ کنید

«صاحبزاده ابوالخیر محمد زبیر» رهبر شورای همبستگی ملی و حزب جمعیت علمای پاکستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اسلام‌آباد اظهار داشت: شرکت در ائتلاف نظامی خودساخته عربستان، بی‌طرفی پاکستان را زیر سوأل می‌برد.

وی افزود: تمام کشورهای اسلامی احترام زیادی برای پاکستان قائل هستند و این کشور به عنوان تنها کشور مسلمان دارای سلاح هسته‌ای مسئولیت سنگینی به عهده دارد که حفظ بی‌طرفی در اختلاف مسلمانان یکی از آنها است.

ابوالخیر زبیر تأکید کرد: پاکستان همیشه سیاست بی‌طرفی خود را حفظ کرده اما اگر راحیل شریف رهبری ائتلاف نظامی 39 کشور مسلمان را بپذیرد نه تنها وجهه این کشور آسیب می‌بیند بلکه شخصیت راحیل شریف نیز زیر سوأل خواهد رفت.

عالم اهل سنت پاکستان گفت: راحیل شریف نمی‌تواند به تنهایی درباره پذیرفتن فرماندهی ائتلاف عربستان تصمیم‌گیری کند و دولت نواز شریف باید مواضع خود را در این زمینه روشن کند.

رهبر شورای همبستگی ملی پاکستان اظهار داشت: نواز شریف از دوره مشرف مدیون عربستان است و سعی دارد به خاطر روابط شخصی با ال سعود منافع ریاض را حفظ کند.

رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان بیان کرد: از نواز شریف تقاضا می‌کنم برای جبران محبت‌هایی که آل سعود به وی داشته‌ آبروی ارتش را خدشه‌دار نکند و حیثیت کشور را به باد ندهد.

وی افزود: روابط بین کشورها اهمیت خاص خود را دارد و نمی‌توان از دوستی شخصی برای تعیین سیاست کلی درباره کشورهای دیگر استفاده کرد.

ابوالخیر محمد زبیر گفت: بدون شک ائتلاف نظامی عربستان برای همه کشورهای اسلامی قابل پذیرش نیست.

ابولخیر زبیر تصریح کرد: چطور ممکن است یک ائتلاف نظامی برای مبارزه با تروریسم تشکیل شود اما کشورهایی مانند سوریه و عراق که بیشتر در معرض خطر تروریست‌ها هستند عضو این اتحاد نباشند.

رهبر شورای همبستگی ملی پاکستان ادامه داد: اگر پاکستان نمی‌تواند بین عربستان و ایران میانجیگری کند لا‌اقل باید بی‌طرفی خود را حفظ کند و جانب هیچ یک از این کشورها را نگیرد.

وی افزود: با انتشار خبر پذیرفته شدن رهبری ائتلاف نظامی عربستان توسط راحیل شریف همه کشورهای اسلامی با دیده شک به پاکستان می‌نگرند و بی‌طرفی این کشور دیگر مورد قبول کشورهای اسلامی نیست.

رهبر حزب جمعیت علمای پاکستان گفت: پارلمان پاکستان بی‌طرفی کشورمان در زمینه جنگ یمن را اعلام کرد بنابراین ارتش و تمام نهادهای تصمیم‌گیرنده باید با احترام به این رأی از کارهایی که به حیثیت ما لطمه می‌زند خودداری کنند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول