اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی  /  سایر حوزه ها

در دیدار نخست وزیر سوریه

شمخانی: به دشمنان سوریه اجازه استفاده از فرصت‌ آتش‌بس و مذاکره سیاسی را برای احیای تروریست‌ها ندهیم

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: نباید اجازه داد دشمنان سوریه از فرصت آتش‌بس و مذاکره سیاسی به عنوان تاکتیکی برای احیای انسانی، مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی و بازسازی عملیاتی آن ها استفاده کنند.

شمخانی: به دشمنان سوریه اجازه استفاده از فرصت‌ آتش‌بس و مذاکره سیاسی را برای احیای تروریست‌ها ندهیم

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، عماد خمیس نخست وزیر سوریه بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه و سوریه و همکاری‌های فیمابین در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی گفت‌وگو کرد.

شمخانی در این دیدار اظهار داشت: تداوم تلاش همه‌جانبه برای آزاد‌سازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها به منظور بازگرداندن امنیت و آرامش به سوریه و پیگیری هم زمان مسیر گفت‌وگوهای سوری-‌سوری برای دستیابی به وفاق ملی، تامین‌کننده تداوم موفقیت در عرصه مدیریت بحران جاری در این کشور است.

وی افزود: نباید اجازه داد دشمنان سوریه از فرصت آتش‌بس و مذاکره سیاسی به عنوان تاکتیکی برای احیای انسانی، مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی و بازسازی عملیاتی آن ها استفاده کنند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضرورت هوشیاری در برابر طرح‌هایی که به‌دنبال ایجاد انحراف در مسیر همکاری موفق سه کشور ایران،سوریه و روسیه در مقابله با تروریسم هستند را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: ایفای نقش فعال و تاثیر گذار در فرآیندهای سیاسی به مراتب پیچیده تر از همکاریهای دفاعی و امنیتی بوده و نیازمند همفکری، همکاری و مشارکت مستمر سه کشور در کلیه فرآیندهای تصمیم گیری و اجرایی است.

شمخانی با اشاره به استقبال جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات سیاسی مبتنی بر حفظ تمامیت ارضی و استقلال سیاسی سوریه در ابعاد داخلی و خارجی گفت: چرخش نگاه‌ها به سمت تعامل با دولت قانونی سوریه و اعتراف به لزوم اتخاذ گزینه‌های سیاسی نشان‌دهنده دست برتر دولت و متحدان آن و اثبات مواضع اصولی اتخاذ شده با محوریت تامین خواست و اراده مردم است.

وی با اشاره به ضرورت تداوم مبارزه بی‌امان علیه تروریسم تکفیری و ضرورت تفکیک بین این جبهه و مسلحین معتقد به فرایندهای سیاسی افزود: متاسفانه کشورهای غربی و آمریکا به جای مبارزه با عناصر تروریستی که امنیت ملی خود آنها را نیز تهدید می‌کنند به تحریم مقامات سوریه و جبهه مقاومت می‌پردازند که این موضوع نشان‌دهنده رویکرد دوگانه آنها در مسئله تروریسم است.

مقام عالی هماهنگ‌کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی بین ایران، روسیه و سوریه خاطرنشان کرد: مناسبات اقتصادی بین ایران و سوریه باید متناسب با روابط سیاسی دو کشور ارتقا یافته و به حوزه‌های راهبردی و زیر‌ساختی تعمیم یابد.

عماد خمیس نخست وزیر سوریه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی این کشور و پیشروی‌ها در نبرد با گروه‌های تکفیری، پیگیری مسیر سیاسی برای عبور از بحران را یکی از گزینه‌های مهم دانست و افزود: دولت سوریه همواره با مخالفان غیرمسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه‌مند هستند به گفت‌وگو پرداخته است.

وی با تقدیر از حمایت‌‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، دستیابی به راه‌حل پایدار و ایجاد صلح و امنیت را منوط به تغییر رویکرد برخی کشورها در حمایت از تروریسم و مقابله واقعی و غیر‌تبلیغاتی با داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌های مرتبط با آنان دانست.

گفتنی است عماد خمیس نخستین بار است که پس از تصدی منصب نخست وزیری در تیر ماه 1395 به تهران سفر می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول