اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

راه حل مسئله فلسطین نابودی اسرائیل است

نخست وزیر با اشاره به مسائل مطرح شده در کنفرانس راجع به قضیه فلسطین تاکید کرد: ما به عنوان یک کشور اسلامی و انقلابی بارها عنوان کرده ایم که راه حل مسئله فلسطین اسلامی کردن این مسئله و نابودی اسرائیل است.

راه حل مسئله فلسطین نابودی اسرائیل است

رخدادهای 29 دی 62

چکیده :

  • رئیس جمهور: هر تصمیمی که در کنفرانس مراکش در جهت خواست های آمریکا گرفته شود مردود است.

 

  • موسوی: تصمیمات سازمان های بین المللی در چارچوب اعتقادات مکتبی ما ارزیابی می شود.

 

  • جنگنده های ایران پایگاه کلاله در خاک عراق را منهدم کردند.

 

  • رئیس مجلس: اگر در هر وزارتخانه 20 نفر که به کار مردم رسیدگی نمی کنند تنبیه شوند تاثیر عمیقی در پاک شدن ادارات خواهد داشت.

 

  • ارتجاع عرب برای بازگشت مصر به کنفرانس اسلامی تلاش می کند.

 

دیدار آیت الله خامنه ای با نخست وزیر کشور صحرا

عصر دیروز آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان آقای محفوظ علی نخست وزیر کشورصحرا را به حضور پذیرفت.

آیت الله خامنه ای در این دیدار که آقای موسوی نخست وزیر نیز حضور داشت با اشاره به تشکیل کنفرانس اسلامی در مراکش گفت: همانطور که می دانید ما از اول نسبت به کنفرانسی که هم اکنون در مراکش تشکیل شده اظهار نگرانی و ناخشنودی کرده ایم.

رئیس جمهور افزود: البته نمایندگانی از بعضی از کشورها در این کنفرانس حضور دارند که بی شک با حس نیت و خلوص به مسائل نگاه می کنند ولیکن ما اعلام می کنیم هر تصمیمی که در این کنفرانس در جهت خواست های آمریکا و بر خلاف مصالح ملت های دنیا گرفته شود محکوم و مردود است.

آیت الله خامنه ای با اعلام پشتیبانی از  حرکت حق طلبانه مردم صحرا تاکید کرد: ما در کنار شما علیه سیاست های آمریکایی در منطقه قرار داریم و البته از خدا هم در همه حالات  کمک بخواهید.(1)

 

موسوی : راه حل مسئله فلسطین نابودی اسرائیل است

هیئت دولت صبح دیروز به ریاست آقای موسوی نخست وزیر تشکیل جلسه داد.آقای موسوی در پایان نشست هیئت دولت در گفت و گویی با خبرنگاران شرکت کرد و به سئوالات مختلف آنها پاسخ گفت.

آقای موسوی با اشاره به برگزاری کنفرانس سران کشورهای اسلامی در مراکش گفت : این مسئله باید برای ملت های مسلمان سئوال برانگیز باشد و شاید هم طبیعی باشد وقتی که حکومت های کشورهای اسلامی تا این اندازه وابستگی دارند که حکومتی مثل مراکش میزبان کنفرانس اسلامی باشد و این امر به خودی خود یک علامت سئوال بزرگ را در مقابل این مسئله قرار می دهد.

وی با اشاره به مسائل مطرح شده در کنفرانس راجع به قضیه فلسطین  تاکید کرد: ما به عنوان یک کشور اسلامی و انقلابی بارها عنوان کرده ایم که راه حل مسئله فلسطین اسلامی کردن این مسئله و نابودی اسرائیل است.

آقای موسوی تاکید کرد: ما مصالح خودمان را بر اساس معیارهایی که خودمان به آنها باور داریم تعیین می کنیم و بارها از اول انقلاب اعلام کرده ایم که ما این معیارها را متکی به بر مکتب و قران و اسلام می دانیم و طبیعتا نقطه نظرهای سازمان های بین المللی را نیز اگر بر خلاف این معیارها باشد نمی تواند مورد استناد ما قرار بگیرد.(2)

 

پایگاه هوایی کلاله عراق نابود شد

تیز پروازان ارتش اسلام در یک عملیات موفقیت آمیز هوایی پایگاه هوایی کلاله مرکز تجمع مزدوران بعثی عراق را بمباران کردنداین پایگاه در عمق خاک عراق و مرکز تجمع نیروهای مزدور عراق و پارک موتوری آنان بود.در این عملیات بیش از 75 درصد از پایگاه مزبور منهدم شد بر اساس این گزارش تمام جنگنده ها نیز پس از انجام ماموریت موفقیت آمیز سالم به پایگاه های خود مراجعت کردند.(3)

 

دیدار جمعی از مسئولین حزب جمهوری اسلامی با هاشمی

روسای دفاتر وزرا و مسئولین حزب جمهوری اسلامی با آیت الله هاشمی رفسنجانی دیدار کردند.

در این دیدار آقای هاشمی طی سخنانی اظهار داشت: شما به عنوان روسای دفاتر می توانید با تعقیب پرونده ها و گذاردن مامور و بازرس مخفی و سرزدن در راهروها و بررسی نحوه برخورد با مردم و بسیاری از شیوه های ابتکاری که به کار می برید افرادی را که در ادارات مردم و مراجعین را سرگردان کرده و ضد انقلاب می سازند شناسائی نمائید و برای اینکار باید یک سازمان دهی صورت بگیرد.

رئیس مجلس افزود: اگر در هر وزرات خانه ای 20 نفر را که به کار مردم رسیدگی نمی کنند تنبیه شوند و در تابلوی وزارتخانه و یا حتی در روزنامه نام آنها برده شود تاثیر عمیقی در پاک کردن ادارات خواهد داشت.(4)

 

تلاش ارتجاع عرب برای بازگرداندن مصر به کنفرانس اسلامی

بر پایه گزارشات رسیده از کازابلانکا ارتجاع عرب به منظور بازگرداندن رژیم مصر به کنفرانس مراکش تلاش می کند.

 این تلاش در داخل کنفرانس با ارائه پیشنهاد و در خارج آن با تماس های فشرده دنبال می شود و با وجودی که در پیش نویس کار کنفرانس چنین مذاکره ای گنجانده نشده بود اما شب گذشته گفت و گو پیرامون پذیرش مصر دوباره آغاز شد بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه در نشست دیروز کنفرانس مراکش مصر دوباره برای عضویت در سازمان کنفرانس اسلامی دعوت شده است. پیشنهاد فوق با مخالفت سوریه، یمن جنوبی، لیبی و بنین مواجه شده است. مصر در سال 1979 به دلیل امضای قرار داد صلح با رژیم صهیونیستی از این سازمان اخراج شده بود.(5)

منابع :

1. جمهوری اسلامی، 29 دی 62 ، ص 16
2. جمهوری اسلامی، 29 دی 62 ، ص 15
3. اطلاعات، 29 دی 62 ، ص 2
4. اطلاعات، 29 دی 62 ، ص 2
5. جمهوری اسلامی، 29 دی 62 ، ص 3


انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول