اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کرمان خبر داد

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد طی روزهای آینده

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کرمان از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در این نهاد طی روزهای آینده خبر داد.

راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه کمیته امداد طی روزهای آینده

یحیی صادقی در حاشیه کارگاه آموزشی‌ توجیهی معاونان مشارکت‌های مردمی و‌ مسؤولان امور خیران استان کرمان در شهرستان جیرفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حوزه مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد امام خمینی بسیار مهم و تاثیرگذار است و خدمت کردن به محرومان و نیازمندان جایگاه ارزشمندی در نزد خداوند دارد.

وی تصریح کرد: طرح اکرام که در این حوزه صورت‌ می‌پذیرد‌، بخشی از مشکلات نیازمندان را برطرف می‌کند و دارای خیرات و برکات زیادی در این مجموعه است.

این مسؤول افزود: مجموعه امداد و در واقع امدادگران گنج با عظمتی هستند که عمل و اقدام آن‌ها با هیچ امری قابل محاسبه نیست‌ و خداوند این توفیق را نصیب کارکنان این مجموعه کرده تا در این حوزه به افراد محروم و نیازمند خدمت‌رسانی کنند که امیدواریم بتوانیم خدمات شایسته‌ و قابل توجهی را ارائه دهیم.

صادقی خاطرنشان کرد: باید در این مجموعه تحول عظیمی‌ در حوزه خدمت‌رسانی به افراد نیازمند و محروم طی سال‌های آتی صورت پذیرد و اعتماد مردم به کمیته امداد امام خمینی با وجود سایر صندوق‌های‌ جمع‌آوری کمک‌های مردمی بهترین است لذا باید شفاف‌سازی کرد و واقعیت‌ها را برای مردم بیان کنیم و در کارها و برنامه‌های خود این امر را مدنظر قرار دهیم.

وی اضافه کرد: باید در این مجموعه بانک اطلاعاتی قوی و دقیقی وجود داشته باشد تا در صورت هر گونه شایعه و جوسازی که انجام می‌شود آمادگی لازم برای ارائه گزارش به مردم ‌وجود داشته باشد.

این مسؤول ادامه داد: شبکه‌های بیگانه و ضد انقلاب در فضای مجازی درصدد تخریب نهادهای انقلابی هستند، آنها به دنبال منحرف کردن اذهان مردم نسبت به اقدامات و برنامه‌هایی که در این مجموعه صورت می‌گیرد، هستند لذا باید در این زمینه آگاهی و بصیرت لازم ایجاد شود.

صادقی افزود: باید ارتباط مردم و خیران را با این مجموعه افزایش دهیم و ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی که در این حوزه وجود دارد را شناسایی کرده و در راستای آن حرکت کنیم.

وی یادآور شد: طی روزهای آینده‌ صندوق قرض‌الحسنه در کمیته امداد امام خمینی راه‌اندازی می‌شود و از این ظرفیت می‌توان در شهرستان‌ها برای همکاری و کمک‌های خیرین استفاده شود.

*جمع‌آوری 3 میلیارد تومان زکات

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان کرمان با اشاره به برگزاری جلسه ستاد زکات شهرستان جیرفت با حضور ائمه جمعه جیرفت‌، اسماعیلی و ساردوئیه اظهار کرد: بحث زکات موضوعی بسیار مهم است که مغفول مانده و در سال‌های اخیر ‌با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است ‌و مردم نسبت به اهمیت پرداخت زکات روشن و آگاه ‌شدند.

وی بیان داشت: در زمینه تشویق ‌مردم به پرداخت زکات در روستاها  اقداماتی انجام و البته به این مسئله توجه جدی شده است؛ در 9 ماه نخست سال جاری حدود سه میلیارد تومان زکات در استان کرمان جمع‌آوری شده که غالباً زکات مستحبی است.

صادقی خاطرنشان کرد: سعی بر این است که ‌زکات در سرفصل‌های خاصی که ‌مورد تأکید است از جمله تهیه جهیزیه و کمک هزینه تحصیلی، درمانی، تعمیرات مسکن و تجهیزات ‌خانه‌های عالم در روستا‌ها و مساجد هزینه شود.

وی افزود: روحانیان مستقر در روستاها باید به عنوان یک اصل کلی به تبلیغ و ترویج زکات بپردازند.

*60 درصد زکات ‌در راستای کمک به محرومان صرف می‌شود

دستیار مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در منطقه جنوب استان نیز اظهار کرد: 40 درصد زکات ‌جمع‌آوری شده در بحث پروژه‌های عمرانی و 60 درصد ‌در راستای کمک به محرومان و نیازمندان صورت می‌گیرد و هر مبلغی که در زمینه زکات جمع‌آوری می‌شود باید به تأیید امام جمعه این شهرستان برسد.  

غلامرضا حسنخانی خاطرنشان کرد: امام جمعه هر منطقه باید در جریان هزینه‌کرد مبالغ زکات باشند و همکاران ما در این مجموعه با کمک و همکاری ائمه ‌جمعه ‌در راستای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی امر زکات تلاش می‌کنند تا گره‌ای از مشکلات محرومان و نیازمندان برطرف شود.

انتهای پیام/2655/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول